La comunitat docent de l’Alt Empordà comença avui una setmana de mobilitzacions

Més del 75% dels centres públics de la comarca no faran sortides ni colònies el curs que ve

per Redacció Hora Nova

Figueres / Àrea urbana, Alt Empordà

Docents alt-empordanesos, durant l'última mobilització
Docents alt-empordanesos, durant l'última mobilització | Àngel Reynal

Seguint la línia marcada pels mestres i professors de tot Catalunya, l’Assemblea de Docents de l’Alt Empordà s’ha plantat, i avui comença una setmana sencera de mobilitzacions que culminarà amb dos dies seguits de vaga. Segons un comunicat emès per la mateixa assemblea, més del 75% dels centres públics de la comarca (a data d’avui, una seixantena) ja s’han adherit formalment al manifest que acorda no fer cap sortida, ni colònies ni pernoctacions durant el curs que ve. I esperen que aquesta xifra augmenti en les properes hores, quan s’hagin reunit els claustres de la resta de centres. 

La comunitat docent de la comarca ja es va posicionar la setmana passada contra l’últim pacte signat entre el Departament d’Educació, la UGT i CCOO perquè el consideren «insuficient». Recorden que, en no estar-hi d’acord la USTEC-STEs (sindicat majoritari entre els mestres), els signataris només compten amb el suport d’un 20% del professorat.

Per això, com a mostra del front comú que asseguren que s’està generant, les direccions dels centres de secundària de l’Alt Empordà també han portat als claustres un manifest propi que recull un «malestar generalitzat del sector». Expliquen que «aquest qüestionament no posa en dubte el valor pedagògic de les sortides i les colònies, sinó que vol evidenciar que la qualitat educativa no es pot continuar sostenint sobre la sobrecàrrega i el voluntarisme permanent del professorat».

EL CALENDARI DE PROTESTES. Per donar visibilitat al conflicte i explicar bé la situació a la ciutadania a peu de carrer, l’assemblea ha organitzat una setmana de mobilitzacions. I començaran avui mateix a Figueres. A les cinc de la tarda, mestres i professors faran accions informatives a la Rambla, i tot seguit un berenar popular.

Aquestes accions es repetiran demà (dimarts) a la plaça de les Escoles de l’Escala i dimecres a davant dels cinemes de Roses. I la setmana de protesta culminarà en dues jornades consecutives de vaga: el dijous, que es farà una manifestació a Girona, i el divendres, amb una gran mobilització de tot Catalunya a Barcelona.

Des de l’Assemblea de Docents de l’Alt Empordà confien «que la contundència d’aquesta mesura i la unitat entre docents i direccions serveixi per forçar el Departament a una negociació real; una negociació que respongui a les necessitats del sistema educatiu públic, deixi de fer propaganda d’acords sense fonament i comenci a treballar de veritat en favor del col·lectiu i per un ensenyament digne».

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article