El món de la sardana, protagonista a Figueres

La ciutat va commemorar el 150è aniversari de la mort de Pep Ventura i el 64è Aplec de la Sardana de Figueres

per Redacció Hora Nova

Gent

El món de la sardana, protagonista a Figueres
El món de la sardana, protagonista a Figueres | FSPV

Gran cap de setmana sardanístic a Figueres amb motiu de la commemoració del 150è aniversari de la mort de Pep Ventura i el 64è Aplec de la Sardana de Figueres. La Rambla es va omplir divendres al migdia amb més de 350 alumnes participants als Tallers de Sardanes que s’organitzen en diferents escoles i instituts de la ciutat. Un jovent que va posar en pràctica el punteig après dels voluntaris del Foment de la Sardana al compàs de la Cobla Vila de la Jonquera.

Els actes van continuar dissabte amb la celebració del certamen «La sardana de l’any», amb l’assistència d’una delegació provinent d’Alcalá la Real, el municipi de naixement del compositor Pep Ventura, el qual va rebre un sentit homenatge amb l’estrena de l’espectacle Per tu ploro. Pep Ventura, la història, de David Puertas. L’acte va servir per premiar el compositor i director Marc Timón amb el Premi de la Crítica per Esperit lliure, i Josep Coll per la seva La Pepita de Celrà, que va rebre el reconeixement com a sardana més votada pel públic.

La cloenda va ser diumenge a la Rambla amb la ballada de nombrosos sardanistes, inclòs el gegantó de Pep Ventura, al llarg del matí i la tarda, amb la música de les cobles Montgrins, Sant Jordi - Ciutat de Barcelona i Bisbal Jove. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article