Els Reis porten obres a un tram de la Via Emporitana i a l’avinguda Pirineus
L’obra es dividirà en quatre fases, i es preveu que finalitzi cap al 28 de març: la inversió és de 261.606,57 € + IVA

Amb les festes de Nadal finiquitades, Figueres inicia aquesta setmana una obra important amb afectacions al veïnat i al trànsit rodat. A través de l’empresa plurimunicipal Fisersa, comença l’execució del projecte de renovació de serveis en un tram de la Via Emporitana i l’avinguda Pirineus.
Els treballs consisteixen no només a modernitzar la xarxa d’aigua potable i de clavegueram, sinó també a millorar l’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda. L’obra es dividirà en quatre fases, i es preveu que finalitzi cap al 28 de març. La inversió és de 261.606,57 € + IVA.
Segons la nota de dijous passat de l’Ajuntament de Figueres, es posen al dia les instal·lacions de la xarxa d’abastament d’aigua per «millorar l’eficiència del servei». Per això se substitueix l’antiga canonada de fibrociment per una de polietilè d’alta densitat. D’altra banda, l’obra també comporta la renovació de les escomeses d’aigua dels abonats. A més, el projecte inclou la renovació del col·lector unitari de clavegueram i la implantació d’una nova xarxa separativa de pluvials.
Com dèiem, el projecte també té previst millorar l’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda. S’actuarà per tant a tres cruïlles, en concret, a la Via Emporitana, al carrer Doctor Rovira i a l’avinguda Pirineus.
CIRCULACIÓ DURANT LES OBRES. Mentre durin les obres hi haurà afectacions en el trànsit, tot i que els treballs es desenvoluparan per fases «per reduir al màxim les molèsties a la ciutadania i al veïnat», s’assegura en el comunicat municipal. L’afectació més gran serà la del tall complet al trànsit de la Via Emporitana des la plaça Sibil·la de Fortià fins a l’avinguda Salvador Dalí. Així mateix, també es canviarà el sentit de circulació del primer tram del carrer Tallaferro (de Ramon Llull a Balmes) i passarà a ser de doble sentit el tram del carrer Ramon Llull entre l’avinguda Pirineus i el carrer Tallaferro en la tercera fase del projecte, aproximadament avançat el mes de febrer i fins a primers de març.
Fisersa va distribuir dies enrere fulletons entre el veïnat per informar dels treballs i les afectacions. A més, el cap d’obra es posa a disposició de les persones que viuen a la zona per a qualsevol dubte o per solucionar les molèsties que puguin sorgir.
La renovació de les xarxes de serveis a Figueres es va executant progressivament. Hi ha trams pendents de modernització com el de Via Emporitana, que ara s’aborda. I és que les antigues canonades de fibrociment ja no s’utilitzen des de fa dècades, han quedat obsoletes. Actualment els conductes són d’altres materials com el polietilè.
Pel que fa a altres obres de magnitud executades en els darrers temps, destaquen les del carrer Vilafant, Col·legi, Sant Llàtzer, carrer Clerch i Nicolau, carrer Avinyonet i carrer Bassegoda, a tocar del Parc de les Aigües.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari