El Museu del Joguet exposa les imatges de Gabriel Casas

La mostra està formada per una selecció d’instantànies on les joguines són l’element protagonista

per Redacció Hora Nova

Cultura

El Museu del Joguet exposa les imatges de Gabriel Casas
El Museu del Joguet exposa les imatges de Gabriel Casas | Gabriel Casas

L’any 1955, Núria Casas va cedir milers de plaques de vidre a l’Arxiu Nacional de Catalunya amb imatges retratades pel seu pare, el gran fotògraf Gabriel Casas i Galobardes (1892-1973). Recentment, l’escriptor Julià Guillamon s’ha capbussat en aquest fons per rescatar-ne fotografies de joguines. El resultat d’aquest treball és l’exposició «Gabriel Casas i Galobardes fotos amb joguets» organitzada per l’Arxiu Nacional de Catalunya del Departament de Cultura i el Museu del Joguet que es pot veure en aquest últim espai fins al 6 de gener de 2024.

L’exposició aplega les fotografies que va fer de diverses persones amb nines i ninots, disfresses i cotxes de pedals, des de dues perspectives. D’una banda, presenta les joguines dins l’ambient de casa, en una família menestral dels anys de la República. De l’altra, mostra la fascinació per les joguines, les botigues de joguines, els Reis d’Orient i els seus patges. Finalment, inclou un apartat sobre la mascota de la Revolució, El més petit de tots (1937), obra de l’escultor Miquel Paredes editada pel Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya dirigit pel figuerenc Jaume Miravitlles i Navarra.

La mostra es complementa amb un llibre de 96 pàgines obra de Julià Guillamon, on a banda de les instantànies de l’exposició s’hi troben interessants textos del comissari. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article