El projecte Termòfiles clou amb èxit de participació

La bona resposta de la iniciativa fa que l’Aula Gastronòmica de Roses continuï oferint activitats al llarg d’aquesta tardor i hivern
L’Aula Gastronòmica de Roses ha finalitzat les quatre sessions de showcooking amb espècies termòfiles, és a dir, aquelles espècies pesqueres que s’estan veient beneficiades per l’escalfament del mar i que cada cop són més presents a les nostres costes. L’objectiu d’aquestes tobades ha estat mostrar les possibilitats culinàries que ofereixen, tant a professionals gastronòmics com al públic general, i en total total hi han participat una seixantena de persones.
En cadascuna de les quatre demostracions gastronòmiques s’ha utilitzat una espècie termòfila diferent. Dues sessions han estat dirigides a professionals, una adreçada a responsables de menjadors escolars i cuiners i cuineres professionals i una segona a estudiants de l’Escola d’Hostaleria de Figueres. Les altres dues sessions han estat obertes al públic general.
Paral·lelament s’ha elaborat La cuina del mar que arriba: el canvi climàtic al nostre plat, un receptari amb espècies termòfiles creat per diversos cuiners i cuineres de la Costa Brava, entre ells quatre rosincs. Els exemplars es poden consultar a la Biblioteca Jaume Vicens Vives.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari