La Santa Creu 2016 tindrà 180 activitats i l’Embarraca’t prepara canvis d’imatge
Figueres ja fa el compte enrere per a la #SantaCreu16. A 18 dies perquè comencin els primers actes de la festa local de la ciutat ja s’ha presentat oficialment el programa 2016 de les Fires i Festes de la Santa Creu. Del 29 d’abril al 8 de maig la ciutat serà escenari de prop de 180 activitats de diferents àmbits. Torna a ser clau el paper de les associacions i entitats que es fan càrrec de 103 activitats. El pressupost global de la Santa Creu 2016 és de 380.000 euros. Una novetat destacable són els canvis d’imatge que hi haurà a l’Embarraca’t. Des del consistori no s’han avançat encara, però, tindran a veure amb “el confort i la seguretat dels usuaris”.
sense atraccions a 1€. Aquest any desapareix la promoció de preus anticrisi per a les atraccions del recinte firal. En les darreres edicions es dedicava un dia a descomptes i la majoria d’atraccions costaven un euro. L’alcaldessa, Marta Felip, però, ho va justificar ahir en la roda de premsa de presentació del programa: “Aquest any no es farà aquesta promoció per qüestió de massificació i aglomeracions, les cues de l’any passat van fer desaconsellable aquesta acció”.
molta activitat sardanística. Tant l’alcaldessa com el seu regidor de Cultura Popular i Festes, Quim Felip, van destacar que hi haurà molta presència de la sardana. Quim Felip va explicar que Figueres es prepara per ser la capital de la Sardana el 2017, “ambsardanes gairebé cada dia de les festes”. En aquest sentit es va agrair especialment al Foment de la Sardana Pep Ventura la seva col·laboració. A banda de l’aspecte sardanístic hi haurà novetats com el canvi d’emplaçament de la carpa de l’envelat, que tornarà a plaça Catalunya. L’any passat la presència del circ Charlie Rivel, va obligar a ubicar la carpa de l’envelat a la Rambla. Aquest any es recupera aquest espai, “hi haurà un Rambla que ens permetrà fer més coses”, va dir Marta Felip. L’alcaldessa també va destacar la preparació del pregó que està fent “amb una gran responsabilitat” el Consell Ciutadà d’Infants.
les justes i els focs. La cinquena edició de les Justes del Rei Jaume es repetirà aquest any a l’escenari del castell de Sant Ferran. El marc incomparable de la fortalesa i l’entorn fan que aquest escenari sigui ideal per a l’esdeveniment que organitza la companyia de teatre Drakònia. Els espectacles de les Justes, però, faran que hi hagi canvis en l’hora d’inici dels tradicionals focs artificials. Començaran a dos quarts d’onze de la nit i no a les deu com era habitual. El dia serà el diumenge 8 de maig coincidint com sempre amb la cloenda de les Fires i Festes de la Santa Creu.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari