‘Speaking in English’… a l’institut

0
825

En marxa el projecte ‘Figueres, English Corner Institut’, que ha implantat la figura de l’auxiliar de conversa nadiu a 4t d’ESO


 

Potenciar el domini oral de l’anglĂšs entre els alumnes d’ESO amb igualtat d’oportunitats (sense que les famĂ­lies hagin de pagar activitats extraescolars) perquĂš al final dels estudis obligatoris puguin tenir un nivell B2 real. I aixĂČ, amb el propĂČsit de millorar les seves oportunitats laborals. Aquest Ă©s l’objectiu del «Figueres, English Corner Institut», un projecte col·laboratiu impulsat per l’Ajuntament de Figueres, els cinc instituts pĂșblics de la ciutat (Alexandre Deulofeu, Ramon Muntaner, Olivar Gran, NarcĂ­s Monturiol i Cendrassos) i el Servei Educatiu de l’Alt EmpordĂ .

El programa consisteix a introduir un auxiliar de conversa nadiu per als alumnes de 4t d’ESO. De fet, l’Ajuntament n’ha contractat dos: en Callum i en Gregory, que des del gener i fins al juny estan col·laborant amb els departaments d’anglĂšs dels cinc instituts pĂșblics figuerencs.

A classe, els alumnes s’han dividit en grups d’entre sis i vuit joves, i cada dia un d’aquests grups va a una altra aula amb l’auxiliar de conversa mentre els seus companys continuen amb la matĂšria convencional. AllĂ , els auxiliars els organitzen activitats alternatives per fer-los parlar. A l’institut Alexandre Deulofeu, per exemple, en Callum explica que treballa amb molts jocs. «Un dels que fem Ă©s posar-nos un tros de paper al front amb el nom d’un animal, un famĂłs o qualsevol cosa, sense saber quĂš Ă©s i, amb el que ens diuen els companys, ho hem d’endevinar». «I fem activitats d’aquestes, que no sĂłn les coses tradicionals que es fan a classe i de les quals desprĂ©s s’han d’examinar, com per exemple la gramĂ tica. SĂłn coses amb les quals ells tambĂ© s’ho passen bé», afegeix en Callum.

Per la seva banda, la cap del departament d’anglĂšs del Deulofeu, Marisa PĂ©rez, argumenta que «aquest nombre d’alumnes Ă©s ideal, ni massa gran ni massa petit, perquĂš tothom pot parlar moltes vegades i, si ell vol, tambĂ© pot fer dinĂ miques de grup, com per exemple fer-los treballar per parelles o amb grups de quatre».

El «Figueres, English Corner Institut» Ă©s una activitat obligatĂČria que, en termes d’avaluaciĂł, entra dins del percentatge reservat a l’speaking (conversa). I de moment s’estĂ  fent amb els estudiants de quart perquĂš ja tenen uns coneixements i una maduresa, i no tanta vergonya com podrien tenir els mĂ©s petits.

Ara en Callum i en Gregory s’estaran a Figueres fins al juny, perĂČ la idea Ă©s que el projecte pugui continuar l’any que ve. A mĂ©s, des del Servei Eduacatiu de l’Alt EmpordĂ  volen que l’experiĂšncia figuerenca funcioni com a embriĂł per desprĂ©s poder estendre la iniciativa a la resta de municipis de la comarca.

PerquĂš malgrat que porten poc mĂ©s d’un mes, tant alumnes com professors ja noten un gran progrĂ©s. «Crec que aprenen molt mĂ©s fent aquestes classes amb mi, perquĂš no estan nomĂ©s pendents del professor, sinĂł que treballen ells, junts, parlant amb mi, parlant amb els altres… AixĂČ els permet millorar molt de pressa. I molt sovint se sorprenen a ells mateixos, perquĂš tambĂ© s’ajuden entre ells i veuen que si no saben una paraula poden dir el que volen d’una altra manera», explica en Callum. I la Marisa afegeix que «a vegades no Ă©s que guanyis en nivell d’anglĂšs, sinĂł en confiança. PerquĂš molts cops hi ha la timidesa… i en un grup gran molts no obren la boca». A mĂ©s, tambĂ© hi fa molt el fet que els joves van connectar de seguida amb en Callum.

Des de l’aula, els mateixos estudiants expliquen que amb aquest sistema «aprens mĂ©s que amb una classe normal, perquĂš Ă©s un grup mĂ©s reduĂŻt i Ă©s una persona que nomĂ©s t’entĂ©n quan parles en anglĂšs». Estan contents perquĂš amb el poc temps que porten ja han notat millora, sobretot d’entonaciĂł: «perquĂš Ă©s clar, ell tĂ© un accent anglĂšs, mĂ©s que el profe de sempre, i aixĂČ ens va millor», diu un dels joves. I un altre company afegeix que «pels listenings (audicions) tambĂ© ens va millor. Notem que ho entenem tot molt mĂ©s».

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz