Figueres i Castelló viuen la Nit de les Esglésies

Una proposta impulsada per Catalonia Sacra que obre aquests espais patrimonials il·luminats exclusivament amb espelmes

per Redacció Hora Nova

Cultura

Figueres i Castelló viuen la Nit de les Esglésies
Figueres i Castelló viuen la Nit de les Esglésies | BASÍLICA DE SANTA MARIA

La Basílica de Santa Maria de Castelló d’Empúries i l’església de Sant Pere de Figueres participaran aquest proper divendres en la tercera edició de la Nit de les Esglésies, una proposta impulsada per Catalonia Sacra que obre aquests espais patrimonials il·luminats exclusivament amb espelmes per oferir una experiència diferent, marcada pel silenci, la contemplació i el recolliment. L’activitat forma part de la campanya «L’estiu és diví», un programa anual que durant els mesos de juliol i agost promou la visita al patrimoni cultural d’arrel religiosa a Catalunya.

Aquesta iniciativa conviu amb una tendència creixent: la d’esglésies i espais religiosos que guanyen protagonisme com a escenaris culturals i musicals. La seva solemnitat i acústica els converteixen en espais idonis per acollir propostes com els concerts a la llum de les espelmes de Candlelight, les actuacions del Mediterranean Guitar Festival o fins i tot programacions vinculades a festivals com l’Istiu —que enceta el festival d’enguany el proper dilluns amb l’actuació d’Andrea Motis Guitar Trio—, consolidant així un ús cultural complementari al seu valor espiritual i patrimonial. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article