L’Escala acaba els treballs de digitalització de la xarxa d’aigua
El projecte ha suposat una inversió de 153.000 € finançada amb fons Next Generation

L'Ajuntament de l'Escala i Veolia han finalitzat un projecte de digitalització de la xarxa d'abastament d'aigua per modernitzar la gestió del servei, millorar-ne l'eficiència i avançar cap a un model més sostenible. Dotat amb 153.000 euros, el pla ha estat finançat en un 80% a través dels fons europeus Next Generation a partir dels programes REACT-EU i del Mecanisme de Recuperació i Resiliència. L'actuació es vertebra en tres eixos: la sectorització de la xarxa, la detecció intel·ligent de fuites i la gestió avançada de dades.
El projecte, que s'emmarca dins de les subvencions destinades a fomentar la digitalització de les administracions locals amb competències en la gestió del cicle urbà de l’aigua en municipis d’entre 5.000 i 20.000 habitants, ha creat tres nous sectors telecontrolats equipats amb comptadors sectorials i vàlvules reguladores de pressió. Aquests sectors s'afegeixen als cinc ja existents, proporcionant informació detallada del funcionament de la xarxa i permetent una resposta més ràpida davant qualsevol incidència.
Cada sector incorpora equips de monitoratge connectats a un centre de control, des d’on es podrà fer un seguiment continu i en temps real de paràmetres com els cabals instantanis, els consums mínims nocturns o les puntes de demanda. Aquesta informació facilitarà la detecció d’anomalies i contribuirà a reduir les pèrdues d’aigua.
En paral·lel, també es comptarà amb 44 equips de detecció de fuites per tecnologia acústica. Aquests sensors, distribuïts estratègicament per la xarxa, permetran identificar sorolls associats a possibles fuites i transmetre la informació de manera automàtica. El sistema facilita la localització d’incidències de forma remota sobre un mapa georeferenciat, reduint significativament el temps necessari per detectar-les i reparar-les.
D’altra banda, el projecte incorpora una plataforma de gestió de dades que centralitzarà la informació del sistema de telecontrol, dels equips de telemesura i de les inspeccions a camp. Aquesta eina proporcionarà una visió integral de la xarxa i habilitarà la presa de decisions basada en dades objectives i actualitzades.
Els treballs de digitalització de la xarxa d’abastament d’aigua han durat dos mesos.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari