L’Illa de Rodes guanya el Pallach

0
590

El guardó de l’Ajuntament de Figueres és per al projecte ‘Rumb al Canigó (Guiem junts el nostre futur)’


 

Un viatge iniciàtic. «Una aventura inoblidable» en la qual els alumnes conviuran durant una setmana a la muntanya amb la finalitat de superar-se a ells mateixos. Així és com l’institut Illa de Rodes, de Roses, descriu el projecte «Rumb al Canigó (Guiem junts el nostre futur)», que serveix com a crèdit de síntesi del cicle formatiu de grau mitjà de Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural (CAFEMN). Un projecte ideat pels professors del mateix cicle (Xavier Vilella, Xavier Casorran, Antoni Muné, Eva García, Roger Pujol i Rubén Lamas) que enguany ha estat guardonat amb la XIV edició del Premi d’Experiències Educatives Josep Pallach, concedit per l’Ajuntament de Figueres.

L’acte de lliurament dels guardons es va fer dissabte al matí a l’Auditori dels Caputxins. El van presidir l’alcaldessa de Figueres, Marta Felip; l’alcalde de Palafrugell, Josep Piferrer, i el de Begur, Joan Manel Loureiro. I és que a part dels premis d’Experiències Educatives, els Josep Pallach també inclouen el Premi d’Articles Periodístics, atorgat per l’Ajuntament de Palafrugell, i el Premi de Narrativa Juvenil, atorgat pel de Begur.

Enguany, el jurat del Premi d’Experiències Educatives va voler destacar la gran participació que hi ha hagut, i del tarannà transversal (de traspassar les fronteres en què s’emmarca el projecte) de moltes de les propostes. I va lamentar que han hagut de descartar algunes experiències «molt interessants» perquè no complien estrictament les bases del concurs.

A part del projecte de l’institut rosinc, es va concedir un accèssit als projectes «Ens des-eduquem per re-aprendre», de Judith Giró i Eva Gilabert (escola El Bosc, de Mont-ral) i «Musicoteràpia amb alumnes pluridiscapacitats», d’Anna Losantos (Escola d’Educació Especial l’Arboç, de Mataró). També es va atorgar un diploma de reconeixement als treballs «Gaudim de l’art», de David Codina (Fundació Champagnat – Maristes Valldemia, de Mataró) i «Aprenentatge actiu a través de la programació i la robòtica», de David Llamas i Domènec Rusca (Escola Carrilet, de Palafrugell).

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz