
Segons detalla un estudi elaborat per la consultora J3B3 EconomicsÂ
El comerç urbĂ de la demarcaciĂł gironina Ă©s un dels grans damnificats dels efectes econòmics provocats per la Covid-19. AixĂ ho assenyala un estudi de la consultoria J3B3 Economics, especialitzada en estudis i en la planificaciĂł de desenvolupament local i promociĂł econòmica, que en la tercera onada de resultats –entre el 23 i el 29 de març– assenyala que els establiments de les comarques gironines van registrar un 88,3% menys de vendes en comparaciĂł amb el mateix perĂode de l’any passat.
Segons l’informe, que s’ha realitzat mitjançant una enquesta en lĂnia a 190 propietaris de comerços de la provĂncia, els sectors mĂ©s damnificats han estat el de la moda i complements i la restauraciĂł, que han quedat absolutament inoperatius (un descens de vendes del 100%, atès que estan tancats), però la propagaciĂł del nou coronavirus tambĂ© ha atacat amb força l’oci i la cultura (-97%), els serveis a les persones (-94%) o el sector dels equipaments de la llar (-91%). L’altra cara de la moneda Ă©s l’alimentaciĂł, que tot i això tambĂ© ha patit una davallada de vendes notòria des del punt de vista interanual (-44%). No obstant això, un 16% dels establiments d’aquest darrer Ă mbit apunten que han augmentat les seves vendes durant aquests dies de confinament, especialment fruiteries, carnisseries i forns de pa.
PREOCUPACIĂ“. El context provocat pel nou coronavirus ha generat una sensaciĂł d’angoixa evident entre el comerç gironĂ, tal com apunten el 47,9% dels enquestats, que assenyalen que estan preocupats per la situaciĂł. Per la seva banda, un 24,7% mantĂ© un estat d’à nim neutre; un 18,4%, molt pessimista, i un 7,4%, confiat. Un 1,6%, en canvi, es mostra molt optimista.
Leave a Reply