El nou broll d’Aigua de Vilajuïga

0
927

L’aigua predilecta de Salvador Dalí inicia una nova etapa amb el gegant farmacèutic Grífols com a company de viatge


De la primera anàlisi efectuada l’any 1903 pel prestigiós doctor Oliver Rodés al flamant nou pou anomenat Grífols, de 72 metres de profunditat i el punt des d’on s’extreu una aigua que manté les mateixes propietats que a l’any 1904, quan va començar a comercialitzar-se. Aigua de Vilajuïga va presentar dimecres de la setmana passada la seva nova etapa a les instal·lacions ubicades al centre de la localitat alt-empordanesa, un edifici que, de la mà del gegant farmacèutic Grífols, ha rebut una injecció de 5,5 milions d’euros per reflotar de nou la companyia, que va tancar portes l’abril del 2017 per problemes econòmics.

Segons va explicar el director general d’Aigua de Vilajuïga, Joan Fornós, l’objectiu és que l’aigua sigui «de poca producció i de referència». «Es tracta d’un projecte de responsabilitat, és un producte únic, escàs, saludable i gastronòmic», va dir Fornós.

En aquest sentit, des de la centenària planta embotelladora, que ja està plenament operativa des de l’abril, s’han fixat un límit de producció de 2 milions de litres anuals, una xifra que no serà immediata, sinó gradual –actualment la mitjana és d’unes 500.000 ampolles. «Mai s’ha anat al límit de capacitat d’extracció, hem de continuar així», va subratllar Fornós. Un exemple que deixa palès aquest ritme in crescendo el trobem als litres embotellats cada hora: avui dia el ritme és de 2.000 litres, tot i que la maquinària de l’empresa alt-empordanesa pot embotellar-ne 5.000.

DE L’EMOCIÓ A LA RAÓ. «El projecte neix d’un impuls emocional, però darrere d’això hi ha una part racional. Ens estimem l’aigua, però també la volem cuidar», va detallar Fornós. A partir d’aquesta unió de conceptes, Grífols aposta ara per iniciar una nova etapa focalitzada, sobretot, al vessant gastronòmic. En aquest sentit, la companyia descarta ara per ara els supermercats com a punt de venda i se centra en establiments específics com ara restaurants o botigues gurmet. Per ara, ja es pot trobar a uns 500 locals de tot Catalunya, la gran majoria de la província gironina. Tots aquests indrets ofereixen un producte exclusiu, nascut a la serra de Verdera i amb reconegudes propietats mineromedicinals, que ja ha rebut el suport d’estrelles culinàries com Ferran Adrià o Jordi Roca, que dijous va presentar unes postres inspirades precisament en aquesta aigua.

Les noves instal·lacions consten d’una superfície útil construïda de 1.800 m2, dividits en diverses parts: la mateixa planta embotelladora, el magatzem, l’antiga masia –ara un petit museu–, el pou i la bassa. La resta de pous, tres en total, estan en desús, però segons Fornós «es refaran» per complir els objectius de la companyia, que descarta fer-ne de nous. L’empresa compta amb sis treballadors, quatre dels quals són procedents de l’antic equip.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li