El nou broll d’Aigua de Vilajuïga

0
1581

L’aigua predilecta de Salvador DalĂ­ inicia una nova etapa amb el gegant farmacĂšutic GrĂ­fols com a company de viatge


De la primera anĂ lisi efectuada l’any 1903 pel prestigiĂłs doctor Oliver RodĂ©s al flamant nou pou anomenat GrĂ­fols, de 72 metres de profunditat i el punt des d’on s’extreu una aigua que mantĂ© les mateixes propietats que a l’any 1904, quan va començar a comercialitzar-se. Aigua de VilajuĂŻga va presentar dimecres de la setmana passada la seva nova etapa a les instal·lacions ubicades al centre de la localitat alt-empordanesa, un edifici que, de la mĂ  del gegant farmacĂšutic GrĂ­fols, ha rebut una injecciĂł de 5,5 milions d’euros per reflotar de nou la companyia, que va tancar portes l’abril del 2017 per problemes econĂČmics.

Segons va explicar el director general d’Aigua de VilajuĂŻga, Joan FornĂłs, l’objectiu Ă©s que l’aigua sigui «de poca producciĂł i de referĂšncia». «Es tracta d’un projecte de responsabilitat, Ă©s un producte Ășnic, escĂ s, saludable i gastronĂČmic», va dir FornĂłs.

En aquest sentit, des de la centenĂ ria planta embotelladora, que ja estĂ  plenament operativa des de l’abril, s’han fixat un lĂ­mit de producciĂł de 2 milions de litres anuals, una xifra que no serĂ  immediata, sinĂł gradual –actualment la mitjana Ă©s d’unes 500.000 ampolles. «Mai s’ha anat al lĂ­mit de capacitat d’extracciĂł, hem de continuar així», va subratllar FornĂłs. Un exemple que deixa palĂšs aquest ritme in crescendo el trobem als litres embotellats cada hora: avui dia el ritme Ă©s de 2.000 litres, tot i que la maquinĂ ria de l’empresa alt-empordanesa pot embotellar-ne 5.000.

DE L’EMOCIÓ A LA RAÓ. «El projecte neix d’un impuls emocional, perĂČ darrere d’aixĂČ hi ha una part racional. Ens estimem l’aigua, perĂČ tambĂ© la volem cuidar», va detallar FornĂłs. A partir d’aquesta uniĂł de conceptes, GrĂ­fols aposta ara per iniciar una nova etapa focalitzada, sobretot, al vessant gastronĂČmic. En aquest sentit, la companyia descarta ara per ara els supermercats com a punt de venda i se centra en establiments especĂ­fics com ara restaurants o botigues gurmet. Per ara, ja es pot trobar a uns 500 locals de tot Catalunya, la gran majoria de la provĂ­ncia gironina. Tots aquests indrets ofereixen un producte exclusiu, nascut a la serra de Verdera i amb reconegudes propietats mineromedicinals, que ja ha rebut el suport d’estrelles culinĂ ries com Ferran AdriĂ  o Jordi Roca, que dijous va presentar unes postres inspirades precisament en aquesta aigua.

Les noves instal·lacions consten d’una superfĂ­cie Ăștil construĂŻda de 1.800 m2, dividits en diverses parts: la mateixa planta embotelladora, el magatzem, l’antiga masia –ara un petit museu–, el pou i la bassa. La resta de pous, tres en total, estan en desĂșs, perĂČ segons FornĂłs «es refaran» per complir els objectius de la companyia, que descarta fer-ne de nous. L’empresa compta amb sis treballadors, quatre dels quals sĂłn procedents de l’antic equip.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li