El consumidor post-Covid, ètic i digital

0
628

Així ho assenyala l’estudi ‘Impacte de la crisi Covid-19 en els hàbits de consum a Catalunya en el postconfinament’


 

El consumidor post-Covid-19 serà més ètic, d’una banda, i més digital, per l’altra. Aquesta és la principal conclusió de l’estudi «Impacte de la crisi Covid-19 en els hàbits de consum a Catalunya en el postconfinament», presentat la setmana passada per la directora de l’Agència Catalana de Consum, Beth Abad. En concret, es tracta d’un estudi qualitatiu elaborat pel grup de recerca Factor Humà: Organitzacions i Mercats, de la Universitat Rovira i Virgili, que té per objectiu identificar els nous hàbits i pautes de consum que han sorgit arran de la crisi sanitària, conèixer com s’està adaptant a la nova situació el teixit empresarial i determinar les tendències actuals (confinament) i de futur (postconfinament) pel que fa al comportament dels consumidors.

El treball indica que la crisi ha accelerat tendències de consum com ara la preferència creixent pels comerços locals i socialment responsables, per la compra de productes saludables de forma conscient i una clara reducció en el malbaratament d’aliments, i alhora una aposta per la incorporació de la digitalització en molts dels aspectes quotidians de la vida. No obstant això, l’estudi també recalca que el comportament del consumidor ha anat canviat amb el pas de les diferents etapes de la crisi. 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li