DalĂ­ deixa empremta artesanal

0
1060

Els cavalls i els elefants surrealistes obra del ceramista de Lloret de Mar, Fradera Roura, són una de les peces del segell Empremtes de Catalunya que més èxit ha aconseguit


La petjada del geni Salvador Dalí és inesborrable malgrat el pas ferm i convincent de les agulles del rellotge. El seu llegat és tan gran que queda palès en pràcticament totes les capes socials, des dels sectors artístics i turístics fins a l’àmbit comercial.

En aquest darrer punt, precisament, hi destaquen els cavalls i els elefants surrealistes obra del ceramista de Lloret de Mar Fradera Roura, una de les peces del segell Empremtes de Catalunya que més èxit ha aconseguit, juntament amb altres obres com Lector, de Roser Oter; els porrons i setrills del Museu del Vidre de Vimbodí; les peces de ceràmica Altaphones, de Núria Pié, i la col·lecció de joieria Anemone, de Mònica Eguilar.

En concret, durant el primer semestre d’aquest any les vendes de productes d’Empremtes de Catalunya han crescut un 24% respecte del 2018, essent els elements artístics (escultura en ceràmica), la joieria i els records de Catalunya els que tenen una millor acollida comercial. Actualment, el catàleg d’Empremtes està integrat per més de 1.200 articles creats per un centenar d’artesans i empreses artesanes.

La botiga del Centre d’Artesania de Catalunya, a Barcelona, és el principal punt de venda d’aquests treballs d’artesania, tot i que s’està treballant per estendre la xarxa de punts de comercialització externs. D’altra banda, el projecte Empremtes de Catalunya inclou també la comercialització en línia (a través de la pàgina web bcncrafts.com).

De tot aquest grup de compradors, crida especialment l’atenció el públic estranger (un 60% del total), en la gran majoria nord-americans, mentre que la resta són catalans.

EL PROJECTE. Empremtes va néixer el 2006 a partir d’un estudi encarregat per la Generalitat sobre els signes d’identitat catalans, on es van identificar més d’un centenar d’icones que van servir de punt de base. Des d’Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) es treballa a través d’aquesta idea amb l’objectiu de presentar un producte fet a casa i que expliqui el país a les persones que visiten el nostre territori.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li