Brindis per reactivar les vendes

0
1171

La DO EmpordĂ  activa la campanya #EmpordaDesdeCasa per frenar la forta caiguda en les vendes


Amb l’objectiu de reactivar les vendes que pràcticament s’han aturat a causa de la crisi sanitària del coronavirus Covid-19, el Consell Regulador de la Denominació d’Origen Empordà i els cellers empordanesos han posat en marxa la campanya #EmpordaDesdeCasa, que proposa consumir vins de la denominació local des de la llar.

Així, i des de fa uns dies, enòlegs, sommeliers i restauradors participen en la campanya publicant vídeos a través de les principals xarxes socials –Facebook, Twitter i Instagram–, on en primer lloc animen la població a quedar-se a casa confinada i, també, proposen un brindis amb un vi de la DO empordanesa que té un objectiu i uns destinataris molt precisos: els col·lectius que aquests dies lluiten contra el coronavirus, amb els sanitaris al capdavant, i als sectors productius com el de la restauració, que també està patint uns moments molt complexos.

TAST EN LÍNIA. Aquesta campanya, però, va més enllà de l’etiqueta #EmpordaDesDeCasa i el posterior brindis. En aquest sentit, el Consell Regulador i els cellers autòctons aprofiten aquests dies excepcionals per promoure diverses activitats mitjançant les noves tecnologies. Una d’aquestes, per exemple, va tenir lloc el cap de setmana passat, amb la celebració d’un tast en línia de vins empordanesos a través del perfil d’Instagram de la DO Empordà. Al tast, hi van participar cellerers i també diversos convidats.

SITUACIÓ CRÍTICA. Aquests primers dies d’estat d’alarma s’han fet notar de valent en els números dels cellers de casa nostra. Així, i segons les primeres estimacions, la venda de vins DO Empordà han registrat un descens d’entre el 90% i el 100% des de l’aplicació de les mesures de confinament, un context que fa que els cellerers estiguin «molt preocupats» per la situació, però al mateix temps actius per afrontar la dura realitat.

Durant aquests dies, els principals canals de venda –restauració, venda directa o exportació– han quedat pràcticament tancats o aturats, i els usuaris només poden adquirir els vins en alguns supermercats i comerços o a les botigues en línia operatives dels cellers. De moment, també es mantenen obertes les agrobotigues de les cooperatives d’Empordàlia, Garriguella i Espolla.

Amb aquesta situació, els cellers empordanesos han començat a aplicar expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTOs), especialment entre el personal dedicat a l’enoturisme, mentre que les feines agrícoles a les vinyes es mantenen amb mesures de protecció.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li