Desitjos per al nou any que comencem

Ja han passat nou dies des del cap d’any i, encara que una mica tard, m’agradaria fer la llista de desitjos per a aquest proper 2024, en clau comarcal.
En primer lloc, que torni la pluja. Segurament som el racó més sec del país. Necessitem molta aigua. Així que esperem que aquest 2024 sigui molt plujós i s’acabi aquesta sequera que fa tant de temps que ens ofega. No podem tornar a passar un estiu amb una pluviometria tan baixa. Som una comarca agrícola i turística i, per la tramuntana, la que menys pluviometria registra al cap de l’any. O plou o ho passarem malament.
En segon lloc, demanaria que comencin totes les inversions compromeses per l’Estat a Figueres i el seu entorn. La nova sortida de l’autopista a Figueres centre i el desdoblament del cinturó de Ronda, la transformació de l’antiga N-2, entre d’altres. Poden suposar una transformació de la mobilitat a la ciutat i la comarca.
En tercer lloc, que es desenvolupi tota l’ampliació del Logis Empordà. De fet, això més que un desig és una realitat i a dia d’avui hi ha obres en cinc parcel·les. Amb la culminació del Logis, a Vilamalla i el Far hi haurà més de 6.000 llocs de treball, més que en municipis com Banyoles, la Bisbal o Roses. És un pol logístic i industrial de primer ordre en l’àmbit català.
En quart lloc, m’agradaria que aquest any es comencés a notar la implantació de la nova escola d’hostaleria de Figueres després de 14 anys. Soc conscient que ha servit per formar molts joves en els oficis de l’hostaleria, però no ha significat l’impuls que necessitem en l’àmbit gastronòmic. A diferència d’altres comarques de l’entorn, en els darrers anys no tenim gaires nous talents o nous restaurants que els crítics tinguin en compte, llevat del Voramar de Portbou. Necessitem treure més talent d’aquesta infraestructura formativa. Sobretot, després de 14 anys de la seva inauguració.
M’agradaria que aquest també fos l’any de l’inici del procés per fer de l’Albera el nou Parc Natural de l’Alt Empordà. Cap altra zona s’ho mereix més. I a més el consens és unànime. Tant des del sector públic com del privat. Des dels ajuntaments al Consell Comarcal, passant pels propietaris forestals, les entitats i el conjunt de la societat empordanesa.
M’agradaria també que aquest fos l’any de l’impuls de l’enoturisme a l’Empordà, amb nous projectes i noves iniciatives.
I finalment, un desig d’autoestima. Tant Figueres com l’Alt Empordà necessitem una mica més d’autoestima. Som una comarca increïble amb una capital molt potent. Ens ho hem de creure i allunyar-nos dels discursos catastrofistes que no porten enlloc. Creiem-nos-ho.
Molt bon 2024 a tothom!

