'17600' Revista o pamflet?

L’altre dia a la bústia de casa m’hi vaig trobar una revista, una revista que es diu 17600 Revista de Figueres. La vaig agafar contenta, la veritat, sempre fa il·lusió rebre notícies de la teva ciutat, saber què passa, què s’hi cou, entrevistes a personatges interessants de la ciutat... pujava contenta les escales de casa, i amb ganes de llegir-la. A més, posava que era la número 1,o sigui que les podria guardar totes. A mi que m’agrada la lectura estava com una nena amb sabates noves per tenir davant meu una nova edició per devorar. A més a més, parlava de la meva ciutat! Que bé!
Però quan vaig començar a fullejar-la la il·lusió inicial s’anava convertint en certa decepció. No era la revista que m’esperava, com la que fan a molts pobles i ciutats, on informen de successos recents, entrevistes, fets que han esdevingut... sinó que simplement era un fullet informatiu de les coses que l’Ajuntament havia fet i es dedicaria a fer. Em va donar la sensació que simplement s’informava el ciutadà dels objectius aconseguits per l’actual equip de govern . A les últimes pàgines es donava veu als grups de l’oposició, suposo que era inevitable pel consentiment de la publicació. També en aquestes últimes es fa referència als anys de vigència d’algunes institucions, suposo que per omplir i dissimular.
Diverses qüestions ,les quals cita l’honorable alcaldessa a la presentació de la revista són discutibles i fan pensar. D’acord que moltes poblacions tenen revistes mensuals o trimestrals, però normalment són de caire privat, econòmicament es nodreixen d’anuncis dels comerciants o empresaris de la població. Són riques en informació sobre esdeveniments que han tingut lloc al poble en concret, s’hi troben entrevistes i notícies interessants, així com l’actualitat política dels plens, les opinions de les diferents forces polítiques que estan dins l’Ajuntament... com El Llaç d’Unió de Molins de Rei. A part de nodrir-se econòmicament d’anunciants, també té subscriptors.
Una altra qüestió que grinyola és la tirada d’exemplars i el desig que arribi a tots els figuerencs. No quadra –i no sóc de números–, perquè la tirada és de 20.000 exemplars i la població de Figueres és de 45.700, com no ens la passem uns als altres, difícilment arribarà a tots els veïns.
D’altra banda, també s’haurien d’analitzar els costos que comporta aquesta edició. És Figueres una ciutat on tots els ciutadans tenen les necessitats bàsiques cobertes, on tots els carrers estan ben asfaltats, on hi ha tots els equipaments nous i que el ciutadà necessita per destinar una partida a fer una revista que el seu cost surt íntegrament de les arques de l’Ajuntament? No crec que estiguin per llençar coets i malgastar les partides pressupostàries amb aquests assumptes no prioritaris. Afegir que les informacions donades, poden sortir publicades perfectament als dos diaris comarcals que hi ha. De fet, ja hi surten setmanalment. Qui es vol informar sap que en disposa d’exemplars gratuïts a la biblioteca municipal.
Ull! En mirar la data “hivern 2017”, me n’adono que ja som al 2017, i que a mitjan del 2019 tornen a venir eleccions municipals. Ara arribem al cap de carrer. Potser treure la revista el 2018 hagués estat massa descarat? Quins criteris s’han seguit per la distribució dels exemplars?
