L’Adepaf aixeca el títol i salta a Copa
Els figuerencs van superar dissabte el Ceset i van aprofitar una nova desfeta del Cabrera, segon classificat

Era qüestió de temps i dissabte es va acabar de segellar; fins i tot més aviat del previst. L’Adepaf Txots ja és, matemàticament, campió. L’equip entrenat per Marc Delemus va certificar el títol de lliga a Primera Catalana i el retorn a la Copa Catalunya per la via ràpida, sense haver d’esperar a les dues darreres jornades.
El conjunt alt-empordanès va complir amb la seva part de la feina a la pista del Ceset, on es va imposar amb autoritat per 48 a 79 en un partit que va controlar a partir de la mitja part. La victòria, però, no hauria estat definitiva sense el resultat que arribava d’una altra pista: la segona derrota consecutiva del Cabrera, fins ara principal perseguidor, que va punxar al feu del Farners (78-56).
Ara, amb l’ascens ja ben lligat a la butxaca, el conjunt figuerenc culmina d’aquesta manera un curs gairebé impecable –de moment, el balanç és de 21 victòries i només 3 derrotes– i recupera plaça a Copa Catalunya, una categoria que torna a situar el club en un escenari competitiu de més exigència.
«IDENTITAT I PERTINENÇA». El tècnic, Marc Delemus, valora el títol com una gesta «molt positiva». «S’ha aconseguit un ascens molt meritori pel ritme de victòries que hem hagut d’assolir per obtenir l’objectiu», detalla el preparador, que sobretot fa èmfasi a la «identitat i pertinença» del grup: «Estic molt content perquè s’ha obtingut amb gent de casa, i això és molt important: són jugadors que senten els colors i lluiten per una cosa que va més enllà de l’ambició esportiva».
Pel que fa a la fórmula de l’èxit, Delemus és concís: «Hem fet un molt bon bàsquet i hem estat la millor defensa de la lliga; això vol dir que hi ha hagut molt de compromís per part de tot l’equip, perquè una defensa ha de ser col·lectiva». I afegeix: «Hem jugat molt bé els passos tàctics que hem anat fent durant tota la temporada. Tothom ha tingut molt clar quin era el seu rol i s’ha dotat de caràcter competitiu i constància: la diferència és que gairebé no hem fallat a cap pista».
I l’any vinent? Segons l’entrenador, primer de tot cal «seure amb el club i els jugadors» per definir una possible continuïtat. «Hem de veure com acaba la temporada –queda la final a quatre a Andorra– i concretar quines són les intencions dels jugadors i fer-ne balanç. En cas que continuï no hi hauria molts canvis, la idea és mantenir el bloc perquè considero que és un equip jove i amb marge de creixement; faríem un o dos fitxatges, com a màxim».

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari