Llum verda a les obres de la subseu policial
L’antic menjador social acollirà un punt d’atenció de la Guàrdia Urbana i una oficina ‘antiocupacions’ que estaran enllestits abans de l’estiu

La Junta de Govern Local va aprovar dimecres passat el projecte per adequar el local municipal del carrer Pompeu Fabra, número 5. Es tracta de l’espai que havia funcionat com a menjador social i que tants conflictes havia generat amb el veïnat fins que fa un any es va traslladar a l’antic escorxador comarcal. Ara, el govern de Jordi Masquef ha donat llum verda al projecte que permetrà instal·lar-hi una subseu de la Guàrdia Urbana i l’anomenada oficina antiocupacions. Els serveis funcionaran abans de l’estiu.
La Fundació Sant Vicenç de Paül va cedir a l’Ajuntament el local del carrer Pompeu Fabra el 2009, que ha de tenir usos socials. Per això s’han establert noves funcions de l’espai un cop ha deixat de ser menjador social. Per una banda, la Fundació Sant Vicenç continuarà fent-hi activitats socioeducatives, i per l’altra, l’Ajuntament podrà instal·lar-hi la seu policial.
El projecte per condicionar aquest local que està a tocar de la plaça de l’Estació té un cost de 29.098 euros. L’alcalde, Jordi Masquef, afirma que es tracta d’un «compromís amb els veïns» i un «projecte estratègic» per donar «proximitat» al cos policial en un barri conflictiu.
VIDEOVIGILÀNCIA. Durant la Junta de Govern de la setmana passada també es va adjudicar el contracte per ampliar el centre de processament de videovigilància i la instal·lació de 17 càmeres lectores de matrícules. L’adjudicació s’ha fet per un import de 400.670 euros a l’empresa Tecnologias Viales Aplicadas TEVA, SL, amb un termini d’execució de cinc mesos. Els dispositius se situaran als principals accessos a la ciutat per «blindar-los» i perquè tinguin un efecte dissuasiu per aquells que pretenguin «delinquir» al terme municipal.
Actualment, a la ciutat hi ha 25 càmeres de videovigilància i està previst que el sistema s’ampliï amb un nou projecte amb fons dels Next Generation al centre.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari