Xavier Amiel, alcaldable d’ERC a Figueres
La militància local ratificarà el candidat republicà aquest dimecres al vespre

El regidor d’ERC a l’Ajuntament de Figueres, Xavier Amiel, serà, previsiblement, el candidat dels republicans a l’alcaldia de la capital de l’Alt Empordà. Aquest dimecres la militància local d’ERC escollirà oficialment el seu cap de llista i, per ara, segons fonts del partit és l’únic candidat. Tot i això, fins 24 hores abans de l’assemblea local es pot presentar un altre aspirant republicà a l’alcaldia de Figueres.
En un comunicat del partit, s’informa que l’executiva de la Secció Local d’ERC Figueres i l’actual regidor i número dos dels republicans a l’Ajuntament de Figueres, Xavier Amiel, “han arribat a un acord per tal de presentar una candidatura per a treballar conjuntament de cara als pròxims comicis municipals”.
Xavier Amiel (Figueres, 1954) és llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona i especialista en Bioquímica Clínica i Anàlisis Clíniques. Amiel va entrar en política el 2019 encapçalant la llista ciutadana Canviem Figueres amb la qual va aconseguir la representació d’un regidor. Amb el pacte quadripartit que va convertir Agnès Lladó en alcaldessa, Amiel va entrar al govern com a regidor d’Urbanisme i Mobilitat. A les eleccions municipals del 2023 va passar a ser el número dos de la llista republicana encapçalada per Lladó. Amb els resultats dels comicis ERC va passar del govern a l’oposició amb dos regidors, Agnès Lladó i el mateix Amiel. L’exalcaldessa, ara portaveu del grup municipal, ja va apuntar temps enrere que no tenia intenció de presentar-se com a cap de llista d’ERC a Figueres.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari