El castell tindrà Nits d’Art a l’estiu

Enmig de les jornades hi haurà l’homenatge a Pere Portabella

per Gemma Visa

Figueres / Àrea urbana

El castell tindrà Nits d’Art a l’estiu
El castell tindrà Nits d’Art a l’estiu

L’aposta municipal per l’escenari patrimonial del castell de  Sant Ferran tindrà un nou element previst per aquest estiu. El darrer Ple ha aprovat destinar una subvenció directa (8.000 €) a l’associació Amics del Castell de Sant Ferran amb l’objectiu de crear el cicle cultural Nits d’Art al Castell. Aquesta iniciativa tindrà lloc cada dimarts del mes d’agost i permetrà la celebració d’espectacles i concerts a la fortalesa amb l’opció, també, de poder-hi menjar. L’oferta es completarà amb sessions de cinema a la fresca, a partir de les deu del vespre. 

La regidora de Cultura, Mariona Seguranyes, va destacar en el plenari que el cicle «és una bona manera d’acostar el castell de Sant Ferran als figuerencs i figuerenques i a la gent de la comarca perquè es facin seva aquesta fortalesa, que és la més gran d’Europa». La regidora també va detallar que «hi haurà bona part de les entitats de la ciutat com Diòptria, la Funcional Teatre, el Casino Menestral Figuerenc, l’Institut d’Estudis Empordanesos i els Amics del Castell». També està previst que enmig d’aquestes jornades hi hagi l’homenatge a Pere Portabella, el director, productor i guionista de cinema nascut a Figueres fa 99 anys.

Recordar també que la fortalesa de Sant Ferran tornarà a tenir protagonisme aquest any durant les Fires i Festes de la Santa Creu. Els focs tornen al castell nou anys després de celebrar-se al Parc de les Aigües.
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article