El 34,5% dels visitants del cap de Creus són forasters
Amb una proporció destacada de francesos (21,9%), tot i que s’hi han identificat persones de fins a 26 països diferents

El 34,5% dels visitants del Parc Natural del Cap de Creus provenen de l’estranger, amb una proporció destacada de francesos (21,9%), tot i que s’hi han identificat persones de fins a 26 països diferents. Així es desprèn del primer estudi d’afluència, distribució d’usos i caracterització de visitants al Parc, que divendres es va presentar a la Junta Rectora, resultat de més de 600 enquestes.
L’estudi estima una afluència global d’unes 960.000 visites anuals. I la concentració més gran d’usos se situa al sector de la punta de cap de Creus (44%), especialment entre l’abril i el setembre (72%). Altres zones destacades són el monestir de Sant Pere de Rodes i les cales de Roses.
Pel que fa al perfil genèric de visitants, l’informe constata que majoritàriament tenen entre 36 i 55 anys (51%) i disposen d’un coneixement elevat sobre l’estatus de protecció del Parc (90,9%). El 63% dels enquestats han accedit al Parc amb cotxe, un 20,9% a peu, un 0,7% amb transport públic i un altre 0,7% amb embarcació. La major part dels enquestats visiten el Parc Natural amb parella (38%) o família (30%), i més del 70% s’allotja a la zona.
Pel que fa a l’impacte econòmic directe derivat de les visites al Parc, es calcula en 84,4 milions d’euros, incloent-hi les despeses en pernoctació, restauració o manutenció, compra de productes locals o consum de serveis turístics. La despesa mitjana per visitant és de 143,91 euros.
Paral·lelament, l’estudi valora el grau de satisfacció amb els serveis i infraestructures disponibles al Parc: els visitants hi posen un 4,2 sobre 5. Tot i això, es detecten àmbits prioritaris de millora, com ara la senyalització d’itineraris, la gestió de les zones d’aparcament i l’optimització d’alguns punts d’informació.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari