Comença la supressió dels contenidors soterrats

Abans del canvi de contenidors que s’efectuarà amb el nou servei de recollida de residus a partir de l’octubre d’aquest any

per Redacció Hora Nova

Figueres / Àrea urbana

Comença la supressió dels contenidors soterrats
Comença la supressió dels contenidors soterrats

L’Ajuntament de Figueres ha iniciat el procés per suprimir els contenidors soterrats obsolets abans del canvi de contenidors que s’efectuarà amb el nou servei de recollida de residus a partir de l’octubre d’aquest any. Segons els consistori, els actuals contenidors soterrats generaven nombrosos problemes de funcionament, amb una despesa anual aproximada de 60.000 euros per reparar-los, i de salubritat, fet que degradava la imatge de l’espai públic. 

El nou contracte preveu la supressió completa de les planxes dels contenidors soterrats i la repavimentació del terra i les voreres. Els més de 1.000 nous contenidors seran de càrrega en els dos laterals i es recolliran cinc fraccions (orgànica —novetat—, resta, vidre, envasos i paper i cartró). A més, s’incorporarà, com a prova pilot, un espai per als olis domèstics. Les àrees d’aportació es reduiran de 230 a 190, un fet que permetrà ampliar l’espai lliure a la via pública. Altres novetats del nou servei per després de l’estiu són la implantació de la recollida porta a porta per als comerços del centre de la ciutat i les empreses dels polígons, i la incorporació de la recollida de fracció orgànica i dels olis. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article