Nova gestió de l’abastament d’aigua en alta de l’Escala
Se’n farà càrrec el Consorci d’Aigües Costa Brava Girona a partir de l’abril amb l’estrena de la nova potabilitzadora

A partir de l’abril, el Consorci d’Aigües Costa Brava Girona assumirà la gestió de l’abastament d’aigua en alta de l’Escala i adquirirà la titularitat d’ús dels quatre pous actius del municipi. La nova estació de tractament d’aigua potable (ETAP) de la localitat ha encetat la recta final de les obres amb la previsió que entri en funcionament les properes setmanes.
Les obres suposen una inversió de més de set milions d’euros i estan finançades majoritàriament pel Consorci, i una part per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).
L’equipament, ubicat en una parcel·la a Mas Martí, a l’est del nucli urbà, permetrà millorar la qualitat de l’aigua i també en garantirà l’abastament al municipi. En períodes estivals, el consum d’aigua a l’Escala pràcticament es duplica, i passa d’una mitjana de 6.300 m3 diaris a 11.400. Des de l’oposició, i en declaracions a Canal 10, ERC ha demanat que l’Ajuntament assumeixi l’increment de la factura de l’aigua durant el 2026. Els republicans creuen que no s’ha de repercutir als usuaris «el retard» de la posada en marxa de l’ETAP i el servei «deficient» durant els darrers mesos.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari