Vila-sacra celebrarà la 22a Fira de la Ceba i el Calçot
La fira tindrà lloc aquest cap de setmana amb un programa ampli i divers d’activitats culturals, gastronòmiques i populars

Vila-sacra celebrarà aquest cap de setmana, 28 de febrer i 1 de març, la 22a edició de la Fira de la Ceba i el Calçot, una cita ja consolidada al calendari festiu del municipi que combina tradició, gastronomia, cultura i activitats per a totes les edats.
La programació arrencarà dissabte 28 de febrer a les 19 h al Centre Cívic amb la representació de l’obra Sota teràpia, a càrrec del Grup de Teatre Esplais, una proposta que servirà de preludi cultural a la jornada central de diumenge.
El gruix d’activitats es concentrarà el diumenge 1 de març. La fira s’iniciarà a les 10 h i, al llarg de tot el dia, els carrers del municipi s’ompliran de parades d’artesania i alimentació al carrer Castelló, així com d’espais de degustació de calçots a la plaça de l’Església i als restaurants locals, que oferiran packs i menús especials de calçotada. També hi haurà venda de cebes i calçots sense coure a la botiga del poble “El Petit Crostó”.
El programa inclou igualment un concurs de fotografia i una trobada de barretinaires, dues iniciatives que reforcen el caràcter participatiu i popular de la jornada.
Entre les propostes del matí destaca la passejada guiada per l’entorn natural de Vila-sacra, de 9 a 11 h, a càrrec de Joan Ventura, amb punt de trobada davant l’Ajuntament. De 10 a 14 h s’organitzaran passejades amb poni davant les antigues escoles, i d’11 a 14 h, al pati de les escoles, hi haurà jocs tradicionals per a la mainada i tallers de dibuix, pintura i pintacares.
A partir de les 11 h, la cercavila per la fira animarà els carrers amb els Grallers i Tabalers de Vila-sacra i els gegants “Calçot” i “Ceba”. A les 12 h se celebrarà la missa solemne a l’església de Sant Esteve, amb l’acompanyament de la Coral Veus Blanques de Vila-sacra.
La jornada culminarà a la tarda, a les 17 h, amb una audició de sardanes al Centre Cívic a càrrec de la cobla Els Rossinyols, amb tast de coques i pastissos i servei de bar.
EXPOSICIONS I ACTIVITATS PARAL·LELES. Paral·lelament, el programa inclou diverses exposicions i activitats complementàries. A les 10 h i a les 15 h es faran visites guiades a l’exposició “Càtars i Trobadors, Occitània i Catalunya. Renaixença i Futur”, amb reserva prèvia a l’Ajuntament. A les antigues escoles, de 10 a 14 h, es podran visitar una mostra de pintura a càrrec de l’alumna Anna Cebrià, una exposició fotogràfica titulada “Autoretrats” d’Enric Boldó i una selecció d’imatges guanyadores del concurs de fotografia d’edicions anteriors de la fira.
D’altra banda, la Biblioteca acollirà, de 10 a 19 h, una exposició de modelisme naval i motors de vapor viu, mentre que a la Llar d’Avis, de 10 a 14 h, es farà el concurs de plantes i flors, amb lliurament de premis a les 13.30 h. El carrer Castelló serà també escenari, de 10 a 11 h, d’una exposició de cotxes clàssics.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari