Un joc d’escapament per prevenir el consum de drogues
Acció organitzada per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament en el marc del programa Fem Salut, d’hàbits saludables

Un total de 296 alumnes de secundària de Roses van participar dimecres de la setmana passada en una activitat lúdica dirigida a la prevenció del consum de drogues. La iniciativa, organitzada per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament, va consistir en un joc d’escapament on els i les joves havien de superar proves i preguntes. L’acció es va fer coincidir amb l’època de Carnaval, que se celebrarà aquests dies, tot i que transmet un missatge plenament aplicable al llarg de tot l’any.
L’activitat, emmarcada dins del programa Fem Salut, es va fer guiada per una aplicació mòbil, amb la qual els i les joves havien de seguir pistes, desxifrar preguntes geolocalitzades i realitzar proves físiques. Per al bon desenvolupament del joc, es va dur a terme en dues sessions, una primera en què van participar 184 alumnes del Centre Escolar Empordà i de l’institut Cap Norfeu, i una segona amb 112 alumnes de l’institut Illa de Rodes.
El programa Fem Salut organitza accions per promoure hàbits saludables. En aquest sentit, inclou dinàmiques participatives que permeten abordar qüestions com ara els trastorns de la conducta alimentària o les addiccions, amb l’objectiu de facilitar la informació necessària perquè cada jove prengui les millors decisions pel que fa a la seva salut i pugui identificar situacions de risc o vulnerabilitat.
La regidora de Joventut, Ester Navas, creu que «aquestes accions són clau per al jovent en una etapa vital de construcció de valors, actituds i comportaments que tindran impacte en el seu futur».

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari