La primera APEU catalana ja té nom: El Portús Shopping Village
Es tracta de la primera Àrea de Promoció Econòmica Urbana de Catalunya

L’Ajuntament de la Jonquera i l’Associació de Comerciants del Portús han fet un pas de gegant per a la constitució de la que serà la primera Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) de Catalunya. El Ple municipal ja ha avalat per unanimitat la seva creació i els comerciants, també (dels 129 propietaris d’establiments del barri fronterer, 75 van participar en la votació, i el 97,5% dels participants van avalar la iniciativa). Ara començaran tots els tràmits per registrar-se com a entitat jurídica, que calculen que s’allargaran uns tres mesos.
L’APEU jonquerenca es dirà El Portús Shopping Village. I tal com va avançar Hora Nova, vol revitalitzar el comerç de la zona, així com els seus serveis i l’economia local, mitjançant una col·laboració publicoprivada. En aquest sentit, l’alcaldessa, Míriam Lanero, explica que l’objectiu és «construir un centre comercial a l’aire lliure, singular, atractiu i de referència també en tot l’àmbit transfronterer». Per aconseguir-ho comptaran amb un pressupost de 742.000 euros (que s’invertiran en actuacions orientades a millorar l’entorn comercial i la promoció de la zona d’una manera més professionalitzada) i tindran un horitzó de cinc anys.
Dimecres es va presentar oficialment el projecte en presència de la directora general de Comerç de la Generalitat, Marta Angerri, que va destacar els tres elements diferencials que han permès tirar endavant aquesta primera APEU del país: la voluntat política de l’Ajuntament, la «potència» de la part privada i la singularitat del barri.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari