Les restriccions per la dermatosi, vigents encara a la comarca

Es mantenen les restriccions pel focus de dermatosi de Capmany en 165 municipis, on hi ha 1.065 explotacions

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

Les restriccions per la dermatosi, vigents encara a la comarca
Les restriccions per la dermatosi, vigents encara a la comarca | ACN

Agricultura va informar divendres de la setmana passada que s’aixecaven les restriccions aplicades en 79 municipis catalans pels focus de dermatosi nodular contagiosa (DNC) a França. Per tant, 1.079 explotacions de boví d’aquesta zona podran tornar a moure animals. Tot  i això, es mantenen les restriccions pel focus de dermatosi de Capmany en 165 municipis, on hi ha 1.065 explotacions. 

En aquest sentit i pel que fa a les restriccions vigents, el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, va dir que, si tot va bé i no afloren nous positius, les mesures es podrien aixecar el 26 de febrer. Mentrestant, però, Ordeig va indicar que s’està negociant una solució amb el Ministeri i amb la Comissió Europea per articular ajuts o flexibilitzar el moviment d’animals a la zona. El conseller d’Agricultura va recordar que l’índex de vacunació en els radis afectats per positius és del 99% i que ara s’està fent un repàs de tots els animals perquè no en quedi cap sense vacunar. Es calcula que abans del 31 de gener el 100% dels animals estaran vacunats i, en cas contrari, s’obriran expedients sancionadors.

Pel que fa a les restriccions aixecades a 79 municipis, la decisió es va prendre dijous en el Comitè de Vegetals, Animals, Aliments i Pinsos de la Unió Europea. Va ser  a partir d’una anàlisi de risc favorable. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article