Nou temporal amb alerta als mòbils, pantà desembassant, talls viaris i classes suspeses

En alguns punts de la comarca, les pluges acumulades superen els 150 litres per metre quadra

per Gemma Arché

Alt Empordà

Nou temporal amb alerta als mòbils, pantà desembassant i diversos talls viaris
Nou temporal amb alerta als mòbils, pantà desembassant i diversos talls viaris | Àngel Reynal

Un nou episodi de temporal manté l’Alt Empordà en alerta des de dissabte. En alguns punts de la comarca, les pluges acumulades superen els 150 litres per metre quadrat, i només durant el dia d’ahir (fins a l’hora de tancar aquesta edició) s’havien registrat 72 litres per metre quadrat a Portbou, 60 a Cabanes i 40 a Espolla. I els ajuntaments de Llançà i de Portbou van anunciar ahir al vespre que se suspenien totes les classes per avui (dimarts).

De fet, en vista de les previsions, divendres l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ja va anunciar que començava a desembassar aigua del pantà de Darnius Boadella, que tot i així ahir al vespre superava el 85% de la seva capacitat. «L’objectiu és regular els volums perquè puguin assumir l’aigua que entri des de les capçaleres dels rius, sense que això suposi una pèrdua de recurs», va argumentar l’ACA a través d’un comunicat. De moment, el cabal de sortida s’ha regulat en uns 2 m3/s.

Paral·lelament, diversos municipis de la comarca van tancar ahir camins, passeres i passos propers a rius i rieres per la previsió de crescudes sobtades, amb el conseqüent risc d’inundació.

Mentrestant, les onades al litoral han superat els quatre metres d’alçada. De fet, Protecció Civil va enviar diumengre al vespre un missatge d’alerta Es-Alert als telèfons mòbils de fins a 19 municipis costaners de l’Alt i el Baix Empordà. Els serveis d’emergència van decidir prendre aquesta mesura preventiva per advertir dels riscos d’un temporal marítim que es pot allargar fins dimecres. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article