Figueres encén el botó del Nadal

L’enllumenat comença a brillar enmig de molta activitat a la ciutat pel cap de setmana del Black Friday

per Gemma Visa

Figueres / Àrea urbana

Figueres encén el botó del Nadal
Figueres encén el botó del Nadal | Àngel Reynal

100% d’ambient nadalenc a Figueres després de l’encesa de llums de divendres a la tarda. Amb novetats com un arbre més alt a la placeta baixa de la Rambla i més llums per la ciutat, el Nadal ha començat a brillar enmig d’un cap de setmana de Black Friday amb força activitat als establiments. 

La inauguració del Nadal va tenir lloc, com és tradicional, amb la participació de les corals de l’Escola Sant Pau i de l’Institut Ramon Muntaner. Posteriorment, apareixien els personatges emblemàtics de les festes, en Fumera i la Nadalina. Eren quarts de sis de la tarda de divendres i minuts més tard s’encenia l’arbre, que enguany fa 16,5 metres i ofereix la possibilitat de passar-hi per sota. A les vuit del vespre es va fer l’encesa del xiprer de la plaça de l’Església, just al costat del Cafetó. Un acte que s’ha batejat com el xispassu, emulant el ja tradicional  xupinasso de la Santa Creu en el mateix indret.
Amb el Nadal en marxa, i un photocall a la Rambla amb lletres lluminoses, Figueres també  té obert el mercat de Nadal (fins al 24 de desembre) amb una vintena d’expositors d’articles nadalencs, pessebres, arbres de Nadal, alimentació i artesania. Tot plegat amb les activitats programades per a aquests dies, tant a la Caseta Màgica de la part baixa de la Rambla com a altres punts de la ciutat. 

PESSEBRE I PISTA DE GEL. En el calendari nadalenc a Figueres hi ha prevista la instal·lació d’un pessebre tradicional a l’entrada de l’Ajuntament (10 de desembre). També destaca la inauguració del parc d’atraccions de Nadal al Clos de Fires (del 19 de desembre al 6 de gener). Molts hi esperen  l’atracció més nadalenca i hivernal: la pista de gel. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article