Liciten l’estudi sobre la terminal ferroviària al Logis
Les empreses que es vulguin presentar tenen fins al 28 de novembre i el termini d’elaboració per l’adjudicatària és d’onze mesos fins a presentar la maqueta definitiva

L’empresa pública Cimalsa ha licitat per 110.000 euros la redacció de l’estudi informatiu, per a la futura construcció de la terminal ferroviària vinculada al Logis Empordà. Les empreses que es vulguin presentar tenen fins al 28 de novembre i el termini d’elaboració per l’adjudicatària és d’onze mesos fins a presentar la maqueta definitiva.
L’objectiu és estudiar totes les ubicacions possibles, en resposta a les preocupacions expressades per la població dels municipis afectats i que van formar part d’un procés participatiu. Un projecte que respon a la forta demanda al LOGIS Empordà i a la previsió de creixement econòmic que preveu el Pla Director Urbanístic Logis Empordà (PDUALE). Un pla que contempla una forta demanda de transport multimodal i, per tant, la necessitat del desenvolupament de la infraestructura ferroviària. Part de la demanda actual es podrà absorbir per la implementació de l’ample UIC a l’actual terminal de Vilamalla que permetrà les operacions directes amb França des del 2028. La terminal ferroviària de l’Empordà està vinculada al pla director, que va ser sotmès a un procés de participació ciutadana que va durar 9 mesos, i que compta amb detractors. L’encàrrec de Cimalsa ha de proposar un mínim de tres ubicacions per desenvolupar la terminal ferroviària multimodal, per valorar alternatives a la proposta actual i sobre la qual hi ha hagut posicionaments contraris.
En aquest estudi, a més, cal validar la possibilitat d’un desenvolupament final que pugui assumir 1.500 metres de comboi ferroviari, més enllà dels 750 metres de la proposta actual. El Logis Empordà del Far-Vilamalla, que incorpora l’actual estació intermodal de Vilamalla, amb capacitat per gestionar mercaderia ferroviària amb contenidors, frigorífics, granels i automòbils.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari