Creen 21 rutes de gràvel per tot l’Empordà

Empordà Turisme i l’Ajuntament de la Jonquera han impulsat Gravelera Empordà, un nou projecte que permetrà descobrir la comarca pedalant per 54 pobles

per Gemma Arché

Alt Empordà

Creen 21 rutes de gràvel per tot l’Empordà
Creen 21 rutes de gràvel per tot l’Empordà

Potenciar l’Empordà com a destí turístic desestacionalitzat, combinant el ciclisme gràvel (que alterna camins, pistes rurals, senders suaus i carreteres secundàries) amb la descoberta del patrimoni, la gastronomia i els atractius culturals. Aquest és el principal objectiu de Gravelera Empordà, una nova iniciativa impulsada per Empordà Turisme i l’Ajuntament de la Jonquera, amb la col·laboració (i el cofinançament) de la Diputació de Girona, i dels ajuntaments de Figueres, l’Escala, Llançà, Castelló d’Empúries, Peralada i Sant Pere Pescador. 

El projecte és una evolució de la primera ruta de la Gravelera, que fa tres anys que uneix la Jonquera, l’Albera i el cap de Creus. «En una reunió d’Empordà Turisme vam dir que estaria bé que s’hi afegissin més pobles, i els va semblar bé», explica la regidora de Turisme de la Jonquera, Lluïsa Macias, que afegeix: «Així tindríem una xarxa de camins ciclables que connectarien diverses poblacions. I això és interessant no només per a la gent que ve de fora a fer les rutes, sinó també per a la gent d’aquí! I a vegades fins i tot com a alternativa, sobretot a pobles de prop de Figueres, que potser es poden connectar per camins i no cal passar per la carretera nacional».

A data d’avui, Gravelera Empordà proposa 21 rutes i experiències que passen per una cinquantena de municipis empordanesos, on s’han geolocalitzat diversos serveis i punts d’interès (vegeu quadre). L’estratègia també inclou accions de comunicació i promoció per atraure ciclistes catalans i estrangers. I per promocionar les rutes, el mes que ve es farà la primera Festa Gravelera Empordà a la Jonquera (amb activitats i tallers relacionats amb el ciclisme). 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article