L’Escala també col·locarà llambordes Stolpersteine

S’nicia el procés per a la instal·lació de 10 elements en homenatge als escalencs deportats als camps nazis

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

L’Escala també col·locarà llambordes Stolpersteine
L’Escala també col·locarà llambordes Stolpersteine | Aj. de l'Escala

 

El ple de l’Ajuntament de l’Escala corresponent al mes de setembre va aprovar sol·licitar al Memorial Democràtic la col·locació a l’Escala de les denominades llambordes Stolpersteine. Aquests elements tenen com a objectiu la difusió del patrimoni democràtic i dels espais de memòria en homenatge als exiliats escalencs deportats als camps nazis.

Amb voluntat de fer present aquest llegat i de retre homenatge a les víctimes escalenques que foren exiliades i deportades als camps de concentració nazis, es proposa la col·locació de 10 llambordes Stolpersteine als llindars de les cases on van viure aquestes persones. Aquestes llambordes, amb el nom i la memòria de les víctimes, són un símbol arreu d’Europa per mantenir viva la història i dignificar les seves vides i el seu sacrifici.

D’altra banda, i en el mateix àmbit, l’Ajuntament escalenc «manifesta la seva voluntat d’adherir-se a les iniciatives de difusió del patrimoni democràtic i dels espais de la memòria, en col·laboració amb les institucions competents i amb el suport de les famílies i entitats memorialistes».

Tots els grups municipals van donar suport a la iniciativa, i també hi va haver unanimitat en una moció reclamant el cessament dels atacs israelians a Palestina. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article