Albanyà reuneix experts de tot l’Estat per abordar la gestió forestal

Les jornades s’han fixat en la custòdia dels boscos com a element per combatre el canvi climàtic i el despoblament rural

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

Albanyà reuneix experts de tot l’Estat per abordar la gestió forestal
Albanyà reuneix experts de tot l’Estat per abordar la gestió forestal | CUSTFOREST

Una dotzena de tècnics d’arreu de l’Estat es van reunir la setmana passada a Albanyà per conèixer i debatre nous models de gestió forestal. Al llarg de dos dies, els experts han posat el focus en la custòdia forestal com a eina per conservar els boscos d’alt valor ecològic i al mateix temps impulsar la bioeconomia local. 
Les jornades van servir per debatre sobre la restauració de la biodiversitat, la prevenció d’incendis forestals i la cogovernança dels boscos. A més, es van visitar algunes actuacions que s’han fet a la vall de la Muga en aquesta línia. 

La principal conclusió dels tècnics és que la custòdia dels boscos ajuda a combatre el canvi climàtic, prevenir els incendis i al mateix temps reduir la despoblació rural.
Albanyà forma part del projecte CustForest, que es desenvolupa en boscos en custòdia a partir d’acords voluntaris entre propietaris forestals i entitats ambientals. I aquestes entitats impulsen accions per preservar l’ecosistema forestal al mateix temps que redueixen el risc d’incendi i també es converteixen en dinamitzadors econòmics.

TRES ÀMBITS. Les jornades es van estructurar en tres blocs: la biodiversitat, els incendis forestals i la governança compartida. En el primer, els tècnics van parlar sobre la necessitat d’abordar espais oberts, recuperar la xarxa tròfica i els serveis ecosistèmics. El segon bloc es va centrar en la prevenció, la gestió forestal sostenible i els crèdits climàtics com a eina per impulsar noves economies verdes. En últim bloc, els tècnics van tractar sobre models de governança compartida com ara el procés participatiu del pla de prevenció de grans incendis o el pla de paisatge de la vall de la Muga. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article