Proposen que la nova biblioteca porti el nom de Vicenç Pagès

L’actriu i professora de l’INSS Olivar, Glòria Cristina, presentarà a la Comissió del Nomenclàtor de Figueres la proposta

per Redacció Hora Nova

Cultura

Proposen que la nova biblioteca porti el nom de Vicenç Pagès
Proposen que la nova biblioteca porti el nom de Vicenç Pagès | Daco

A finals d’aquest mes, l’actriu i professora de l’INSS Olivar, Glòria Cristina, presentarà a la Comissió del Nomenclàtor de Figueres la proposta perquè la futura nova biblioteca de la ciutat porti el nom de Vicenç Pagès. Concretament serà el dia 27 d’agost, coincidint amb el tercer aniversari de la mort de l’escriptor figuerenc, i serà un text acompanyat per un llistat de persones que donen suport a aquesta petició. «La comissió és la que evidentment triarà quin nom ha d’acabar posant, però no m’agradaria que no hi hagués també l’opció d’en Vicenç sobre la taula», explica Cristina. 

La impulsora d’aquesta petició creu que d’aquesta manera s’homenatjarà un dels escriptors contemporanis més importants. «Moltes de les seves novel·les tenen la ciutat com a escenari, tothom es pot identificar amb l’Escola Sant Pau, el castell de Sant Ferran, els carrers, els bars, la discoteca Charly... Tracta com un personatge més la ciutat».

Tot i que la idea inicial era que un grup reduït de persones donessin suport a la petició, el boca orella ha fet que la llista s’ànes ampliant. «Va arribar a periodistes com en Xavier Grasset, a escriptors com en Quim Monzó...» apunta Cristina. Recentment ha sortit publicat un llistat «no definitiu, on sembla que si no hi ha certs noms pugui ofendre a algú. No és una llista seleccionada per color polític, així tothom que vulgui s’hi pot adherir fins el dia 25 d’agost a través d’un correu electrònic a gloriacristroura@gmail.com», recalca Cristina que afegeix que«a mi m’agradaria que fos més local, amb gent de la ciutat i de la comarca que són les persones que faran servir la biblioteca». 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article