Una dona de 81 anys mor a la platja del Port de Llançà

Aquesta és la dissetena víctima mortal a les platges catalanes des del 15 de juny

per Redacció HN

Alt Empordà

Una dona de 81 anys mor a la platja del Port de Llançà
Una dona de 81 anys mor a la platja del Port de Llançà

Una dona amb nacionalitat francesa de 81 anys ha mort aquest matí a la platja del Port de Llançà. El telèfon d’emergències 112 ha rebut l’avís a les 09.18 hores per l’incident, que ha passat fora de l’horari de vigilància de la platja, ja que el servei de socorrisme començava a les 10 del matí. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha mobilitzat tres unitats terrestres que han realitzat maniobres mèdiques, però finalment la persona no ha pogut ser reanimada.

Aquesta és la dissetena víctima mortal a les platges catalanes des que el 15 de juny va començar oficialment la campanya de bany, una xifra que suposa 5 víctimes més que en les mateixes dates de l’estiu passat (12).

Des de Protecció Civil de la Generalitat es recorda la importància d’extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors aquest estiu. Si s’observa que algú es troba malament o té dificultats dins l’aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar la seva ràpida actuació. Entre els consells principals es demana tenir especial cura amb els infants; banyar-se en zones segures i fer cas a les indicacions dels serveis de socorrisme o responsables de les activitats al medi aquàtic. També s’alerta que cal evitar estar-se massa estona al sol i que cal beure aigua molt sovint. Altres consells són no entrar de cop a l’aigua i si és possible fer-ho acompanyat, especialment les persones grans. 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article