El Govern ajorna novament l’aplicació de la taxa turística

El desgavell al Parlament deixava l’impost en vigor tècnicament, però l’executiu vol aprovar la llei abans de l’octubre

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

El govern ajorna novament l’aplicació de la taxa turística
El govern ajorna novament l’aplicació de la taxa turística

El Govern de Salvador Illa va aprovar dimarts passat un nou decret llei sobre la taxa turística que anul·la la seva entrada en vigor. L’objectiu de la derogació és ajornar l’aplicació de l’increment de l’impost fins que no hi hagi un debat a fons al Parlament i en el qual també es donaria veu al sector turístic. D’aquesta manera, es dona seguretat jurídica als afectats, que la setmana passada van veure com entrava en vigor l’impost per sorpresa després de la votació al Parlament. Els Comuns, Junts i PP es van alinear en la votació rebutjant l’ajornament de la nova taxa turística que havia de començar a aplicar-se a partir de l’1 de maig.

Després del desgavell en la votació, la consellera d’Economia, Alícia Romero, va aconsellar al sector hoteler que no apliqués la taxa perquè el Govern aprovaria un nou decret en uns dies per anul·lar-la, i que tindria efectes retroactius. El Govern anunciava la derogació de la taxa per part del Consell Executiu dies després, però  confiant en convalidar el decret «el més aviat possible» per aprovar la llei abans de l’octubre.

ACORD AMB ELS COMUNS. Divendres passat, el Govern i els Comuns van arribar a un acord per a mantenir l’ajornament de l’increment de la taxa turística fins a l’octubre. A canvi, hi ha el compromís de destinar els recursos que es deixarien de recaptar (uns 60 MEUR) a habitatge i per als ajuntaments en el tercer suplement de crèdit. Amb el pacte amb els Comuns i el suport garantit d’ERC, el Govern del PSC podrà aprovar la polèmica taxa.

OPOSICIÓ. A finals d’abril, l’empresariat turístic gironí va escenificar la unanimitat i el front comú contra la nova taxa. El sector demanava diàleg i no ser «l’ase de tots els cops». També van reclamar que es tinguin en compte les particularitats de cada territori i més transparència amb el destí de l’impost, entre d’altres peticions.

El decret llei  per augmentar la taxa turística preveu que l’impost dupliqui -i en alguns casos tripliqui- l’import aprovat el 2017.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article