Perelada s’inspira en el paradís oníric del jardí

El festival ha anunciat el cartell per la 39a edició, que se celebrarà del 3 al 18 de juliol amb un total de dotze espectacles

per Xevi Bonell

Cultura

Perelada s’inspira en el paradís oníric del jardí
Perelada s’inspira en el paradís oníric del jardí

El Festival Perelada ha anunciat el cartell per la 39a edició del certamen que se celebrarà del 3 al 18 de juliol amb un total de dotze espectacles. De l’òpera i el lied al flamenc, la dansa contemporània o la creació més indisciplinada, el certamen torna a ser una plataforma única per a la vivència cultural en entorns singulars, tal com ha detallat durant la presentació Matthew Reger Suqué, en representació de la família Suqué-Mateu, «us convidem a viure un veritable viatge sensorial aquest estiu al nostre captivador paradís i jardí. Una vegada més, el Festival cobra vida».
Uns conceptes que també ha destacat Oriol Aguilà, director artístic del Festival Perelada: «En aquesta nova edició, el Festival s’emmarca en el fascinant món de l’art del jardí, ja que explora diversos i polièdrics significats del paradís. Un viatge que fem a través de les noves creacions, amb les estrenes absolutes d’Hort / Garden, parlant de la utopia i la memòria d’una família en el conreu de l’hort familiar com a cosmos comú, i de Genius Loci, en el diàleg entre el jardiner i el jardí». El Festival d’enguany és una invitació a entrar al jardí acompanyats de les veus i els intèrprets més influents del moment on es «combinen grans noms internacionals amb la força de la creació emergent, que converteix Peralada en un espai de trobada, emoció i transformació a través de l’art», ha afegit Aguilà.

L’EDÈN. Un viatge a través d’espais com el temple gòtic del Carme on la mezzosoprano Joyce DiDonato inaugurarà el festival (3 de juliol) amb un recital líric, acompanyada de Craig Terry al piano. Per aquest espai tan singular també hi passaran Christoph i Julian Prégardien, acompanyats per la pianista Saskia Giorgini i la narradora Alba Pujol, oferiran en estrena In Paradisum (6 de juliol), així com Katia i Marielle Labèque (11 de juliol) porten a escena una proposta pianística que traça un viatge emocional a través de diferents maneres d’entendre i sentir la fantasia: Le jardin féerique.

El dia 12 de juliol, William Christie i el seu emblemàtic conjunt Les Arts Florissants interpretaran el primer oratori compost per G. F. Händel l’any 1707: Il Trionfo del Tempo e del Disinganno en una vetllada on s’entregarà la Medalla d’Honor del Festival al mestre i clavecinista. El Temple també veura el debut d’Angel Blue (13 de juliol) amb un recital líric que abasta des d’àries d’òpera a joies del musical de diferents estils, i l’estrena de Melodies compartides (17 de juliol) on Pau Codina, Marc Heredia i Montserrat Seró posaran música i veu al vincle històric entre Pau Casals i la soprano Conxita Badia.

La cloenda del Festival serà el 18 de juliol amb George de la soprano Sonya Yoncheva, una proposta íntima que dialoga amb l’univers literari de George Sand.

EXPERIMENTACIÓ. L’escenari contemporani i immersiu serà el Celler Peralada, amb la dansa i la creació sonora més innovadora com Le Terroir (4 de juliol), una peça site-specific on la coreògrafa i ballarina Lorena Nogal, acompanyada pel ballarí Álvaro Esteban, explora la metamorfosi humana. El Celler també acollirà el 9 de juliol, l’actuació sonora de Frames Percussion amb un programa doble d’obres de Francesco Filidei, L’Opera (forse), i de Cathy van Eck, La Nature dans le Miroir.

L’HORITZÓ. Connexió amb la natura, la memòria i el pas del temps, és el que defineix les tres propostes que acull l’escenari del Mirador del Castell. L’espai presenta l’estrena absoluta de Genius Loci (5 de juliol), on es convida l’espectador a perdre’s en un jardí imaginari. Inspirat en el fascinant llibre El jardín perdido (Elba, 2018) de Jorn de Précy, en un espectacle protagonitzat pel contratenor Xavier Sabata, el tiorbista Jonas Nordberg i amb la viola de Liam Byrne, sota la direcció de Rafael R. Villalobos.

Flamenc i música barroca amb una mirada contemporània connectaran en la segona proposta, el 10 de juliol, amb Origen. La semilla de los tiempos, una trobada poderosa entre el Ballet Flamenco de Andalucía i l’Accademia del Piacere.

El tercer espectacle serà l’estrena d’Hort / Garden (16 de juliol), una òpera-monòleg d’Elena Tarrats, amb text de la dramaturga Helena Tornero i amb la directora i artista visual Silvia Costa, que debuta al Festival, que converteix el Mirador en un hivernacle poètic.

MÉS PERALADA. El Festival ofereix una sèrie d’activitats per ampliar l’experiència cultural, amb tres «diàlegs» on s’analitza i entrellaça la figura del jardí, la natura i la humanitat, dues projeccions audiovisuals i tallers de sons i escriptura creativa.

FINLÀNDIA. Just al finalitzar la celebració d’enguany, el Festival viatjarà a Finlàndia per participar, per primera vegada, en el prestigiós Festival d’Òpera de Savonlinna. El Festival hi presentarà tres funcions de la seva producció operística The Fairy Queen, de Purcell, dirigida per Joan Anton Rechi (29 i 31 de juliol i 2 d’agost). 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article