La ciutat de Figueres ja Volta

La gran prova del ciclisme català arriba avui a la capital alt-empordanesa amb una segona etapa de 177,3 quilòmetres

per Redacció Hora Nova

Esports

La ciutat de Figueres ja Volta
La ciutat de Figueres ja Volta | Volta Ciclista

Figueres es converteix avui dimarts en l’epicentre del ciclisme internacional amb l’arribada de la segona etapa de la 104a edició de la Volta Ciclista a Catalunya. La cursa, una de les més antigues del calendari mundial, no trepitjava la ciutat des de feia 56 anys, fet que ha generat gran expectació a la capital de l’Alt Empordà i als municipis veïns.

L’etapa, amb sortida a Banyoles i un recorregut de 177,3 quilòmetres que travessarà diversos paisatges empordanesos, marcarà la línia d’arribada a l’Avinguda Salvador Dalí, just davant la Pujada del Castell. Fins allà hi arribaran figures de renom com Richard Carapaz, Enric Mas, Mikel Landa o Primoz Roglic. 
En concret, els ciclistes faran dues passades per Figueres. La primera serà entre tres quarts de quatre i les quatre i cinc de la tarda, i la segona, que coincidirà amb l’arribada final, entre tres quarts de cinc i les cinc i nou minuts, aproximadament. 

Durant tota la jornada es prohibirà la circulació a l’N-II (Avinguda Salvador Dalí) entre el carrer Portlligat i la plaça del Sol, així com a la Pujada del Castell i els carrers adjacents. A més, entre tres quarts de quatre i un quart de sis es tancarà el tram nord de l’N-II des de l’entrada al municipi fins al centre de Figueres, incloent-hi la carretera d’Olot (N-260).

També es veurà afectat el transport públic urbà. Les línies L1, L2, L3 i L4 modificaran els seus trajectes entre les tres i dos quarts de sis de la tarda, amb possibles retards i rutes alternatives no garantides.

ACTIVITATS PARAL·LELES. L’arribada de La Volta anirà acompanyada d’un seguit d’activitats per dinamitzar la jornada i convertir-la en una festa. A les dotze del migdia, el Museu del Joguet oferirà una visita comentada a l’exposició ‘Pedalant per la història’, que repassa la història del ciclisme des dels seus inicis. A la tarda, de quatre a set, hi haurà una fan zone per a la mainada i un parc de BTT a la pineda de la Pujada del Castell, dinamitzat pel Consell Esportiu de l’Alt Empordà. A més, el programa Tu Diràs, de RAC1, es farà en directe al Museu de l’Empordà (a partir de dos quarts d’onze de la nit i fins a la una de la matinada)

Per facilitar l’assistència a l’esdeveniment l’Ajuntament recomana estacionar els vehicles al Parc de les Aigües o a l’antic camp de futbol del Far, que seran les zones d’aparcament gratuït més properes a la línia d’arribada. Els espectadors que no puguin desplaçar-se fins a Figueres tindran l’opció de seguir la cursa en directe a través dels canals Esport3, Teledeporte i Eurosport.

PUJAR A SANT PERE DE RODES. La cursa també passarà per dos colls del Cap de Creus: el del Puig de Pení i, sobretot, el de Sant Pere de Rodes, de primera categoria i el punt més exigent.  Després, els ciclistes passaran per pobles com Garriguella, Llers, Palau-Surroca, Terrades, Boadella i les Escaules i Biure. I Figueres, és clar.

UN ESPECTACLE. Amb més de 800 persones mobilitzades entre organització, equips ciclistes i mitjans de comunicació, La Volta tornarà a portar l’elit del ciclisme mundial a l’Alt Empordà. Així, l’etapa d’avui esdevé una nova oportunitat per veure de prop alguns dels millors ciclistes del món, que lluiran el seu talent a casa. I és que després de més de mig segle d’absència, Figueres es retroba amb l’espectacle de La Volta i escriu una nova pàgina en la seva relació amb el ciclisme. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article