Unanimitat per recuperar la figura del Síndic de Greuges

Arran d'una moció del PSC presentada en el ple del passat 6 de març

per Gemma Visa

Figueres / Àrea urbana

Unanimitat per recuperar la figura del Síndic de Greuges
Unanimitat per recuperar la figura del Síndic de Greuges

Una moció del PSC presentada en el ple del passat 6 de març demanant recuperar la figura del Síndic de Greuges va rebre el suport de tot els regidors dels grups municipals. L’alcalde, Jordi Masquef, es va comprometre a fer els tràmits si hi ha acord en el pressupost del 2026 per incloure una partida per a aquest càrrec. L’altra qüestió serà arribar a un consens prou ampli perquè el nou Síndic o Síndica de Greuges es vegi amb la màxima neutralitat possible des dels diferents grups municipals.

El PSC denunciava en el text de la moció que la ciutat fa 10 anys que «es troba sense aquesta figura de protecció ciutadana» i que això hauria creat «un buit institucional que ha deixat els ciutadans desprotegits davant possibles abusos o mala praxi administrativa».

El darrer i únic Síndic Municipal de Greuges va ser Eduard Puig Pujol, que va desenvolupar la seva tasca entre el 2002 i el 2015. En deixar el càrrec se li va reconèixer haver consolidat un instrument de bon govern i bona administració municipal, segons allò establert en el Reglament Orgànic  Municipal (ROM). El mandat de Puig Pujol va durar més del previst i va acabar renunciant sense haver-hi un relleu. La proposta de nomenar síndic l’exregidor, exdiputat d’ERC i aleshores director de l’Institut Muntaner, Francesc Canet, no va prosperar. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article