234 denúncies per robatoris de bicis l’any 2024

Baixa el nombre de bicicletes sostretes, però l’Alt Empordà és la comarca amb més robatoris: 189 denúncies a la comissaria de Roses i 45 a la comissaria de Figueres

per Redacció ACN

Alt Empordà

234 denúncies per robatoris de bicis l’any 2024
234 denúncies per robatoris de bicis l’any 2024 | Mossos d'Esquadra

L’any passat, les comissaries dels Mossos d’Esquadra de Roses i Figueres van  recollir 234 denúncies per robatoris de bicicletes. A Roses es van registrar 189 sostraccions i a Figueres, 45. Amb aquestes xifres, l’Alt Empordà es converteix en la comarca amb més robatoris d’aquest tipus de vehicles a la demarcació. La segueixen el Gironès i el Pla de l’Estany amb 230 casos conjuntament. El total de denúncies a les comarques gironines va ser de 970, un descens del 28,9% respecte del 2023, any amb rècord de denúncies.

PROTEGIR LA BICI. L’agent de la Unitat Regional de Proximitat i Atenció Ciutadana (URPAC), Sara López, explica que «les campanyes de prevenció de robatoris de bicicletes han fet que la gent sigui cada cop més conscient que l’ha de protegir». López diu que els models més susceptibles de robar són els d’alta gamma i alerta que aquests vehicles no només desapareixen de la via pública sinó també de garatges trasters i balcons. Per això, Mossos recomana «assegurar bé les bicis amb almenys dos cadenats: un de rígid en foma de ‘U’ i un de cadena». A més, aconsellen fer el mateix encara que les bicis es guardin en un garatge o en un traster particulars. En cas de robatori, Mossos remarca que «s’ha de denunciar», ja que si no es fa «no se sap a qui tornar la bicicleta si es recupera». 

RECUPERAR. Un cop feta la denúncia, es pot comprovar des de casa si la bicicleta robada i denunciada s’ha recuperat. Es pot consultar a la pàgina de la Generalitat «Bicicletes sostretes/recuperades». A més, en aquest espai també es pot  veure si aquella bicicleta de segona mà que es vol comprar, ha estat sostreta. Un escenari que també cal contemplar.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article