Figueres aconsegueix terrenys al centre i el 2027 tindrà 1.000 places de pàrquing més
L’Ajuntament gestionarà tres solars dels carrers Clerch i Nicolau, Joan Arderius i del Sud, que sumaran 145 places

L’Ajuntament de Figueres ha aconseguit recentment l’ús i gestió de tres solars en zones cèntriques de la ciutat i, tenint en compte que properament també comprarà dos terrenys més, ja treballa per arribar a l’horitzó de 2027 superant les 1.000 places de pàrquing noves. El mateix alcalde, Jordi Masquef, es mostra conscient «de la mancança que té la ciutat en aquest àmbit, i també de les problemàtiques concretes d’alguns barris amb molta població i molta necessitat d’aparcament».
Per la seva banda, la regidora de Mobilitat, Núria Bartrolich, també admet que «algunes obres i projectes provoquen la supressió d’aparcament en alguns trams de carrer». Per aquest motiu, diu, el seu objectiu és «en primer lloc, compensar aquest fet amb bosses d’aparcament de proximitat entorn d’aquests carrers afectats», i paral·lelament, «la cerca de solars i terrenys en zones amb problemàtiques i falta d’aparcament, com és el sector sud de la ciutat». «Una bona política d’increment d’aparcaments, tant als accessos com amb petites bosses de proximitat, ajuden a millorar la mobilitat i a resoldre les demandes de la ciutadania», conclou Bartrolich.
UN PLA A TRES ANYS VISTA. Davant d’aquesta situació, l’any passat l’Ajuntament ja va aprovar el Pla d’aparcaments de proximitat. Una programació que de moment ja ha permès habilitar l’aparcament de 35 places entre els carrers Borrassà i Torres i Bages (tancat des del 2016) per compensar la pèrdua de llocs provocada per l’ampliació de la xarxa ciclista del carrer Nou. També s’està treballant per poder obrir-ne un altre a un terreny entre els carrers Pere III i Oliva, amb capacitat per a més de cent vehicles. I a l’avinguda Vilallonga han començat els treballs de millora i ampliació de l’aparcament de l’antic camp de futbol del Far, on s’està millorant la il·luminació i s’ha enderrocat la paret perimetral i l’antiga grada interior.
Ara, però, la gran novetat és la incorporació de tres espais més que sumen un total de 145 places. D’una banda, l’Ajuntament ha arribat a un acord amb els propietaris d’un espai ubicat en una antiga empresa de transports del carrer Clerch i Nicolau (Activa Exprés, a tocar del carrer Nou), que preveu una cessió d’ús gratuïta a canvi de la bonificació del 95% de l’impost sobre béns immobles (IBI). En aquest solar s’hi habilitaran 45 places. D’altra banda, també s’han signat contractes de lloguer amb condicions similars amb els propietaris de dos terrenys dels carrers Joan Arderius i del Sud, a darrere de l’estació d’autobusos (en paral·lel a les vies del tren). Entre tots dos sumaran un centenar de places.
A més, en les properes setmanes el govern municipal també té previst formalitzar la compra del solar del Molí Petit, ubicat a darrere del CAP Josep Masdevall, que descongestionarà tota la zona del Rally Sud amb 250 places noves, i del terreny que hi ha a l’encreuament entre l’avinguda Perpinyà i el carrer Port Lligat (a tocar de la futura ronda Nord), que aportarà 300 places a l’entorn del Parc de les Aigües.
MÉS DE 39.000 M2. El Pla d’aparcaments de proximitat es completarà amb un terreny de la plaça El·líptica, al costat de la plaça Josep Tarradellas, que disposarà de 150 places addicionals. I en total, tots aquests espais agruparan una superfície de 39.072 m2: 1.393 al carrer Nou, 1.676 al carrer Joan Arderius, 838 al carrer del Sud, un total de 14.000 (2.000 d’ampliació) al camp del Far, 7.584 al Molí Petit, 8.512 a l’avinguda Perpinyà, 1.292 als carrers Borrassà i Torres i Bages, 2.407 als carrers Oliva i Pere III i 1.371 a la plaça El·líptica.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari