Més de 80 activitats per a tots els públics

A partir del 20 de gener s’obren les matrícules de cursos, sessions i tallers als locals Joaquim Xirau, Creu de la Mà, Bon Pastor i Auditori dels Caputxins

per Redacció Hora Nova

Figueres / Àrea urbana

Més de 80 activitats per a tots els públics
Més de 80 activitats per a tots els públics | Aj. de Figueres

Com és habitual per aquestes dates es fa pública la programació semestral de les activitats previstes als centres cívics de Figueres. Enguany, l’Ajuntament en programa més de 80 en els centres Joaquim Xirau i Creu de la Mà, espai cívic Teatre del Bon Pastor i espai de l’Auditori dels Caputxins. La programació inclou una variada oferta per a tots els públics: ioga, gimnàstica, dansa, pilates, arts plàstiques (dibuix, pintura, ceràmica), idiomes (anglès, italià), habilitats i recursos (taller d’escriptura, manualitats), aula gastronòmica, activitats infantils i juvenils, informàtica, arts visuals i arts escèniques (teatre), entre altres. 

En total, s’ofereixen 1.200 places per a les activitats. Les matrícules estaran obertes, presencialment i en línia, el 20 i el 21 de gener amb la renovació de les activitats de continuïtats; i el 27 i 28 de gener per a qui vulgui apuntar-se a noves activitats i en places vacants. Totes les activitats estan adreçades, en un principi, a majors de 18 anys, tot i que n’hi ha algunes que són exclusives per a infants i joves i per a majors de 60 anys. En algunes activitats, els joves de 16 anys s’hi podran matricular amb autorització familiar. 

Les activitats es divideixen en diferents àmbits: Balls, Dansa i Gimnàstica, Aula d’Arts Plàstiques André Pinadell, Idiomes, Habilitats i Recursos, Aula Gastronòmica Joaquim Xirau, Informàtica i Arts Visuals, Arts Escèniques, Infantil i Juvenil i Activitats +60 anys. Les matrícules s’activen per ordre d’inscripció, i quan l’activitat s’omple, s’obre una llista d’espera. Hi ha activitats gratuïtes i de pagament.

Una de les novetats d’enguany és la reobertura de l’espai cívic Teatre del Bon Pastor com a tercer centre cívic municipal de la ciutat. Situat a la zona oest, a la planta baixa de l’església del Bon Pastor i al costat de l’Escola d’Adults, la Llar d’Infants del Bon Pastor i el Casal Cívic i Comunitari Figueres – Bon Pastor, oferirà a partir del proper semestre programació estable per a infants i adults, donant continuïtat així a una aposta ja iniciada el 2017 però que es va haver d’aturar coincidint amb la covid. Entre les activitats destaquen, per als infants, les centrades en l’àmbit creatiu i de l’expressió. Per a adults, les activitats se centren especialment en l’àmbit escènic i de l’expressió verbal, amb el taller de teatre impartit per l’actor i director Pep Puig i el taller de parlar en públic, impartit per Marià Llop, creador escènic i director de l’Aula de Teatre de Figueres. Es treballarà també l’entorn del benestar físic i la capacitació digital. S’oferiran també tres tallers gratuïts, impartits per Torre Jussana, adreçats a entitats, per tal de treballar aspectes com la comunicació estratègica, la fiscalitat o els relleus de la junta directiva. A banda de les activitats formatives, també tindran lloc dues vetllades escèniques gratuïtes. Amb el títol «Tardes boges de talent local», la companyia La Llarga proposarà un espai de teatre i improvisació on es convidarà els artistes locals a participar en un espectacle ple d’humor, emoció i complicitat amb el públic.

Les activitats noves al Joaquim Xirau són les de l’Aula Gastronòmica Joaquim Xirau: set propostes i una xerrada culinària a càrrec de Maria Nicolau. A més, també s’incorpora alguna activitat nova en l’àmbit d’Informàtica i Arts Visuals. Al centre Creu de la Mà continuen treballant i oferint cursos i activitats que segueixen la línia de treball relacionada amb el benestar de la persona i la millora de la salut en general i la salut emocional. 

EXPOSICIONS. En paral·lel a l’oferta de cursos, sessions, tallers i xerrades, també hi ha programades vuit exposicions. S’ubicaran  entre el Centre Cívic Creu de la Mà i el Joaquim Xirau.

Tota la programació detallada es pot consultar al web figueres.cat/centrescivics. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article