Els pescadors aturen l'activitat avui i demà en protesta per les limitacions de la Comissió Europea
Europa vol reduir l'activitat pesquera al Mediterrani un 80%, una mesura qualificada pel sector d' 'infàmia'

Els pescadors han iniciat aquest dilluns una aturada que s’allargarà fins demà dimarts en protesta per les noves mesures que vol imposar la Comissió Europea (CE). Europa vol la reducció del 80% de l’activitat pesquera -en dies de pesca-respecte del 2024. Això ha estat qualificat pel sector com “una infàmia” i s’exigeix a la Comissió que retiri la proposta de limitació. En aquest sentit, avisen que, si prospera, afectarà directament a treballadors, a tot el sector i a la posterior venda a la llotja.
Les protestes dels pescadors coincideixen, precisament, amb les negociacions del Consell de Ministres de Pesca de la UE, en les quals hi participa també el ministre espanyol d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas.
A la comarca, les mostres de suport al gremi han estat diverses. A Roses, desenes de persones s’han concentrat davant de l’Ajuntament en defensa del sector pesquer del municipi. Precisament, l’equip de govern de Roses ha anunciat que presentarà properament a l’aprovació del ple municipal, una moció de suport al sector amb la qual vol fer palès el seu desacord amb la demanda de la Comissió Europea. El govern rosinc considera que les mesures incloses en el Pla de Gestió Plurianual del Mar Mediterrani per a 2025 “fereixen de mort el sector, que en 20 anys ha perdut la meitat de les barques de la seva flota”. El text de la moció també es refereix a la nova restricció que es vol implantar a partir del proper any com a “totalment incompatible amb l’activitat pesquera, ja que no hi ha economia que es pugui sostenir treballant entre 20 i 28 dies l’any.”
Els pescadors de la comarca també reben el suport de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de l’Alt Empordà (AHAE) i l’Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus. En un comunicat, les dues entitats recorden que la pesca representa “una activitat econòmica fonamental a la comarca que garanteix el subministrament d’un peix de qualitat, capturat de manera responsable”. Per això creuen que “la mesura que es planteja posa en risc la viabilitat del sector pesquer català”.
En les jornades d’aturada de l’activitat pesquera d’aquesta setmana també està previst el tancament de diverses peixateries de la comarca.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari