Figueres vol equipar la Guàrdia Urbana amb pistoles taser, gas pebre i detectors de metall
Junts x Figueres presentarà una moció en aquest sentit al ple d'aquesta setmana i ja ho vol incloure en el pressupost del 2025

Figueres vol dotar la Guàrdia Urbana de pistoles taser, gas pebre i detectors de metall. Junts x Figueres farà la petició en forma de moció al ple de demà (dijous) i té la voluntat que s’inclogui al pressupost del 2025.
El text de la moció remarca que els models de delinqüència que «s’han instal·lat en els darrers temps a moltes ciutats mitjanes» requereixen dotar els cossos de seguretat de «mitjans més efectius i actualitzats». En aquest sentit, afirmen que els principis d’actuació de proporcionalitat, congruència i oportunitat, que «en la majoria dels supòsits, exclou l’ús de l’arma reglamentària». I «aquesta premissa fa que el policia es trobi en molts casos en una situació de inferioritat respecte de l'individu a qui cal aturar», afegeix l’argumentari que s’exposarà demà.
A més, recorden que els agents han estat víctimes d’agressions, que en alguns casos han comportat lesions. «Unes circumstàncies que hem de prevenir i evitar per tots els mitjans al nostre abast», insisteixen.
La moció també contempla la confecció d’un protocol que en reguli l’ús i la realització dels cursos de formació per als agents que puguin fer servir els dispositius.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari