L'Escala entrega l'Anxova d'Or 2024 a la model i presentadora Judit Mascó
El pregoner de la Festa de l'Anxova serà Joan Font, en representació de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició

La model i presentadora Judit Mascó i l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició (representada pel seu vicepresident, Joan Font) han estat escollides aquest any pel sector anxover i l’Ajuntament de l’Escala com Anxova d’Or i pregonera, respectivament, de la Festa de l’Anxova 2024.
Judit Mascó va presentar el programa emès el 29 d’agost de 2023 Ahora o Nunca de RTVE en què es va tractar la importància del peix de Km0 i com es pesca al municipi , donant visibilitat a un sector, el pesquer, moltes vegades oblidat i de gran importància pel sector turístic i per la gastronomia, ant en l'àmbit local com per contribuir a la promoció de la marca Costa Brava.
D’altra banda, el pregoner serà el Sr. Joan Font en representació de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, entitat que és una de les impulsores que ha fet possible que Catalunya sigui declarada Regió Mundial de la Gastronomia 2025. Cal també destacar els objectius de l’acadèmia de cohesionar, protegir i promoure la recerca, divulgació i promoció de la cuina i gastronomia catalanes, així com consolidar la inequívoca i necessària relació que hi ha d’haver i cal mantenir entre cuina i societat.
El pregó i el lliurament de l’Anxova d’Or es farà el 6 d’octubre a les 12 h del matí, a la Punta, i tot seguit es farà una degustació popular d’anxoves a la Riba i una cantada d’havaneres amb el grup Oreig de Mar.
En el marc de la festivitat també s’ha programat la Ruta de la Tapa de l’Anxova que enguany comptarà amb la participació d’una vintena de locals, que oferiran les seves propostes basades en l’anxova. Aquest any, la ruta comença just abans de la Festa, el 4 d’octubre, i es podran tastar les diferents elaboracions fins diumenge, 13 d’octubre.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari