Figueres ha expulsat 25 usuaris de la piscina exterior aquest estiu
L'Ajuntament fa un balanç positiu del nou servei de vigilància i seguretat que han posat a l'equipament

La piscina municipal exterior de Figueres ha tancat aquest dilluns una temporada d’estiu durant la qual ha disposat de més vigilància i seguretat. I el regidor d’Esports, Pere Montserrat, explica que la valoració és «molt positiva». «Han disminuït considerablement el nombre d’incidents respecte de l’any passat gràcies, en part, a les mesures que hem aplicat», assegura. I és que aquest estiu (la temporada va començar el 22 de juny) l’Ajuntament ha implementat un reglament de piscines que s’ha reforçat amb sistema de seguretat amb quatre càmeres de videovigilància i entre un i dos vigilants de seguretat durant el dia.
En aquest sentit, el mateix Montserrat explica que «els incidents han anat de més a menys a la temporada d’estiu; i entre finals de juny i inicis de juliol és quan se’n van detectar més». En total s’han registrat 15 incidents greus que han comportat l’expulsió de 25 usuaris per comportaments incívics com per exemple tinença i consum de drogues i d’alcohol, baralles entre ells i manques de respecte als vigilants i treballadors. En tres ocasions s’ha hagut de demanar el reforç de la Guàrdia Urbana. Mentre que d’incidents lleus n’hi ha hagut «pràcticament cada dia», amb causes com no dur la vestimenta adequada ni portar xancles o presentar-se sense un documentat d’identitat físic.
Durant tot l’estiu han accedit a la piscina exterior un total de 2.010 usuaris que han pagat l’entrada diària, als quals cal afegir 158 usuaris que disposaven de l’abonament. De mitjana, cada dia hi anaven entre 300 i 400 usuaris, i com a màxim se n’hi podien concentrar 150 en un mateix moment.
‘MÉS TRANQUIL·LITAT’. El reglament de piscines permetia exercir el dret d’admissió i obrir un expedient sancionador si s’esqueia, un fet que no s’ha hagut d’aplicar. Enguany, a més, s'ha reforçat el sistema de seguretat amb la instal·lació de quatre càmeres de videovigilància estratègicament ubicades, així com la presència permanent d’entre un i dos vigilants de seguretat durant les hores d'obertura. Segons fonts municipals aquestes mesures, que han suposat una inversió de 6.200 euros, garantien una major tranquil·litat dels banyistes i la prevenció de qualsevol incident.
L'horari d'obertura de la piscina ha estat de 10 a 20 h cada dia, incloent-hi caps de setmana i festius. A més del bany lliure, recreatiu i solàrium, s'hi han desenvolupat classes de natació, casals i activitats d'estiu per a infants i joves, supervisades per monitors qualificats i coordinades per assegurar la seguretat i l'òptim ús de les instal·lacions.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari