Nines de drap per ensenyar als infants a reforçar la seva identitat des de nadons

Els CAP de la Jonquera, Vilafant i Bàscara reparteixen peluixos ideats per alumnes de la ZER Empordà als nounats

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

Nines de drap per ensenyar als infants a reforçar la seva identitat des de nadons
Nines de drap per ensenyar als infants a reforçar la seva identitat des de nadons | ICS

Reivindicar el dret dels infants a construir la seva pròpia identitat. Aquest és el principal objectiu de la nova iniciativa que han impulsat els centres d’atenció primària (CAP) de la Jonquera, Vilafant i Bàscara, juntament amb les cinc escoles que formen la Zona Escolar Rural (ZER) Empordà, que justament tenen aquests tres CAP com a centre de referència.

Els dispensaris han començat a obsequiar els nounats amb una capsa que conté un ninot de drap confeccionat pels alumnes de les escoles de Cistella, Garrigàs, Palau de Santa Eulàlia, Pont de Molins i Vilanant. I ho fan per enfortir el vincle amb la comunitat, però sobretot per transmetre el missatge sobre el dret que tenen els nadons d’escollir la seva identitat de gènere, així com de rebre una educació de qualitat i de poder-se expressar amb llibertat. Uns propòsits que també s’exposen en una carta de benvinguda dirigida als nadons i als seus pares, mares o cuidadors, juntament amb un fullet desplegable que conté paraules afectuoses triades pels infants per ajudar els nadons a créixer d’una manera emocionalment sana. 

Cada un dels prop de 125 ninots que s’han confeccionat té trets distintius segons la visió que ha volgut expressar l’infant que l’ha ideat. Els rebran tots aquells nens i nenes que neixin durant els propers mesos a les tres localitats i la seva àrea d’influència i que visitin els seus centres d’atenció primària per fer el seguiment preceptiu a càrrec dels equips de Pediatria.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del programa «Identitats». Va néixer arran del desig d’aprendre a cosir sorgit del grup d’alumnes d’entre 6 i 9 anys, que es va vehicular de manera que també contribuís a abordar altres inquietuds de l’alumnat relacionades precisament amb la identitat de gènere, el dret d’expressar-se i la voluntat de millorar la vida de les persones del seu entorn. Així, amb el projecte s’ha posat en valor la importància de construir la identitat escollint el patró, els colors, el tipus de roba o l’expressió que cada ninot té dibuixada al rostre. I per a la seva confecció, s’ha comptat amb la col·laboració de voluntàries i voluntaris que, a partir del patró dissenyat pels alumnes, han cosit a màquina els ninots perquè el producte sigui segur per als nadons. 

La iniciativa també ha rebut la col·laboració del Dipsalut que, a través del programa «Sigues tu», ha contribuït econòmicament a comprar els materials. I l’últim pas ha estat la rebuda, aquest juliol, de les capses als CAP per començar-les a distribuir. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article