El sector pesquer demana retirar restriccions

Un estudi científic avala que les cinc poblacions de peixos més rellevants, com ara el lluç o la gamba, se situen dins dels límits biològics segurs

per Redacció Hora Nova

Alt Empordà

El sector pesquer demana retirar restriccions
El sector pesquer demana retirar restriccions | Gemma Parés

L’Institut Oceanogràfic de Catalunya (ICATMAR), impulsat per la Generalitat de Catalunya, ha elaborat un informe sobre l’estat de la pesca a Catalunya el 2023, que s’ha centrat a fer una avaluació precisa de cinc poblacions dels peixos més rellevants del nostre litoral (el lluç, el roger, la gamba blanca, la gamba vermella i l’escamarlà) per al Pla de la Unió Europea sobre la Gestió de la Pesca Demersal del Mediterrani Occidental. Aquesta investigació, que ha analitzat més d’un milió de peixos, certifica que les poblacions se situen dins dels límits biològics segurs. És per aquest motiu que des del sector i després de moltes reclamacions es demana la retirada d’algunes restriccions que afecten directament la viabilitat econòmica del sector pesquer. L’estudi científic ha determinat que la recuperació d’aquestes poblacions ve directament de l’esforç que ha fet el sector pesquer amb l’aplicació de diferents mesures com ara la reducció de dies de pesca que ha baixat un 23,8% (passant dels 41.640 dies el 2018 a només 31.713 dies el 2023). Això equival a disposar només de 159 dies per embarcació, quan abans la xifra era de 184 dies. 


LA SALUT DEL SECTOR PESQUER. El president de la Confraria de Pescadors de Roses i també de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, Antoni Abad, diu clarament que «l’estudi ens demostra que no són necessàries tantes restriccions, ja que els estocs de peix estan en bona salut, però si continuem amb tantes restriccions qui empitjorarà la seva salut serà el sector pesquer català». Arran d’aquest estudi, i seguint la línia del Departament Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, el sector pesquer demana una revisió de l’aplicació del pla de gestió MAP (Multiannual plan) de cara als pròxims anys i, més específicament, aixecar els límits de captura de gamba i posar èmfasi en l’enfortiment de les zones de tancament pesquer.
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article