Sons del Món fa reviure la Ciutadella

David Bisbal, Antònia Font, Sergio Dalma, Maria Hein i Oques Grasses triomfen durant la primera setmana

per Xevi Bonell

Cultura

Sons del Món fa reviure la Ciutadella
Sons del Món fa reviure la Ciutadella | Àngel Reynal

Me siento vivo. Aquest és el nom del darrer disc de David Bisbal, i així va fer sentir les prop de 4.000 persones que omplien la Ciutadella de Roses dijous a la nit en la primera actuació del festival dins de l’espai monumental. El cantant es va posar ràpidament el públic a la butxaca amb el seu dinamisme i energia i una posada en escena d’altíssim nivell. «Bulería», «Corazón latino», «Ave María»... El d’Almeria no va deixar-se cap dels clàssics en una de les millors actuacions d’arrencada del festival.

L'endemà la Ciutadella va ser més mallorquina que mai amb l’actuació al Village del seu cantautor de referència, Tomeu Penya, que va oferir un repàs al bo i millor de la seva àmplia i dilatada trajectòria. A les 22 h començava el plat fort de la nit amb el bentornat grup Antònia Font. L’any 2012 la banda va treure Vostè és aquí, un treball amb quaranta cançons que van presentar a teatres i a auditoris d’arreu del país. Doncs bé, l’actuació a la Ciutadella va ser això, però en una versió increïblement millorada. 33 temes al llarg de dues hores d’actuació on no hi van faltar l’«Astronauta rimador», «Batiscafo Katiuscas», «Clint Eastwood», «Alpinistes-samurais», «Calgary 88», «Viure sense tu» o «Tots es motors», que va fer aixecar un públic que ja no va tornar a seure. El moment més apoteòsic però, va arribar amb «Alegria», quan el grup va complir «un somni que hem desitjat des de fa molt temps», anunciava el cantant Pau Debon: en aquell moment apareixia Tomeu Penya, que s’afegia amb la seva veu a aquest himne a la festa.

Dissabte va ser el torn per a un gran artista de casa nostra, Sergio Dalma, que va estar dues hores dalt de l’escenari, amb una primera part on va repassar els temes del seu darrer album, Sonríe porque estás en la foto, i una segona part amb un itinerari musical a través dels èxits dels seus 35 anys de trajectòria, amb temes com «Galilea» i «Bailar pegados». El moment estelar de la nit va arribar amb «Tú», quan Dalma va baixar de l’escenari i va cantar aquesta delicada peça envoltat i mesclat entre el públic.

La cloenda de la primera setmana va arribar diumenge amb una doble actuació, seguida de DJ a la Ciutadella. Abans, però, la rosinca Madamme Mustash va escalfar motors a la zona del Village, que de mica en mica s’anava omplint. La festa a l’escenari principal va arrencar amb la mallorquina Maria Hein, una cantant que ha fet una transmutació cap a l’electrònica sense deixar de banda el seu millor atribut, una veu celestial. Després d’una hora d’actuació entrava en escena una de les bandes de tota una generació, Oques Grasses. Els osonencs van presentar un show espectacular, davant d’un públic entregat que corejava, cantava i ballava com si no hi hagués demà himnes com «In The Night»,«Petar-ho» i fins i tot una versió de l’«Ave María» de Bisbal.

EN MARXA. El Sons del Món encara una darrera setmana d’actuacions a la Ciutadella amb Luz Casal, God Save The Queen, Joan Dausà, Anaïs Vila, The Tyets i Ariox, així com els concerts previs a la zona del Village i els tancaments amb sessions de DJ. La gran absent serà Anastacia que no podrà actuar per motius de salut, segons ha informat l’organització. 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article